GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKREASYON, SAĞLIK VE FİZİKSEL UYGUNLUK/BES-5210
Dersin Adı: REKREASYON, SAĞLIK VE FİZİKSEL UYGUNLUK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Nevin A. GÜZEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/natalay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  natalay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fiziksel uygunluk unsurların kavrayabilme
Sağlıkla ilgili risk faktörlerini açıklayabilme
Rekreasyon ve fiziksel uygunluk ilişkisini yorumlayabilme
Rekreasyon ve sağlık ile ilgili güncel çalışmaları takip edebilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders hakkında bilgi verilmesi ve ders amaçlarının açıklanması
2. Hafta  Fiziksel uygunluğun tanımı ve fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar
3. Hafta  Fiziksel uygunluk, sağlık ve hastalık ilişkisi
4. Hafta  Kardiyovasküler risk faktörler ve fiziksel aktivite ilişkisi
5. Hafta  Sağlığın değerlendirilmesi ve risk sınıflaması
6. Hafta  Aerobik Uygunluğun geliştirilmesi ve korunması
7. Hafta  Aerobik gücün belirlenmesinde kullanılan metodlar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Değişik yaş gruplarına göre aerobik dayanıklılık egzersiz metodları
10. Hafta  Aerobik egzersiz programlarının düzenlenmesi ve egzersiz reçeteler
11. Hafta  Kassal uygunluk kavramı, kuvvet ve kas dayanıklılığının ölçülmesi ve değerlendirilmesi
12. Hafta  Dereceli artış ve yüklenme prensipleri. Kassal uygunluğu geliştirecek egzersiz reçeteleri
13. Hafta  Fiziksel uygunluğun ve postürün korunmasında esnekliğin önemi, esnekliği etkileyen faktörler Esneklik programlarının düzenlenmesi
14. Hafta  Beden kompozisyonunun belirlenmesinde kullanılan yöntemler
15. Hafta  Obezitenin tanımı, obezite tipleri, ideal beden ağırlığının belirlenmesi,enerji alımı ve tüketiminin belirlenmesi, ağırlık kontrol prensipleri.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Michalos, A. C. (2012). Global report on student well-being: Volume IV: Religion, education, recreation, and health. Springer Science & Business Media. ISO 690
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
6
84
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Beden eğitimi ve spor terminolojisini açıklayabilme ve gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme, çalışma alanları ve bölümleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
3
Beden eğitimi ve spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, deneysel yöntemler ile hipotez çözme becerisi kazanabilmeX
4
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeX
5
Bilimsel makale okuma, değerlendirmeX
6
Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.X
7
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
8
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeX
9
Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeX
10
Mesleki, bilimsel ve etik değerleri kavrayabilmeX
11
Alanıyla ilgili düzenlenen kongre, sempozyum, seminer gibi bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını kullanabilmeX
12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmeX
13
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulamaX
14
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunmaX