GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SPORDA TÜKETİCİ DAVRANIŞI/BES-6050
Dersin Adı: SPORDA TÜKETİCİ DAVRANIŞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Sema ALAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/salay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  salay@gazi.edu.tr alaysema@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
- Spor ve etkinlik tüketicisi davranışlarını etkileyen kişisel, psikolojik ve çevresel unsurları öğrenebilmek.
- Sporla ilgili alanlarda pazarlama eylemlerinin geliştirilmesine yönelik bir temel oluşturabilmek.
- Spor ve etkinlik ürünleri/hizmetleri ile tüketicilerin nasıl bir ilişki içinde olduklarını kavrayabilmek.
- Spor pazarlaması eylemlerinin geliştirilmesi, tutundurulması ve dağıtımı gibi konularında eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmek.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze: öğrenci-öğretmen merkezli
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  BESYB 1120, BESYB 1170
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: spor ürünleri ve spor pazarlaması kavramları.
2. Hafta  Spor ve etkinlik tüketicisi davranışlarına giriş.
3. Hafta  Spor ve etkinlik tüketicisi motivasyonları.
4. Hafta  Spor ve etkinliklerde tüketici karar verme süreci.
5. Hafta  Sporda ve etkinliklerde pazarlama.
6. Hafta  Spor ve etkinlikler: farkındalık.
7. Hafta  Spor ve etkinlikler: çekme.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Spor ve etkinlikler: bağ-kurma.
10. Hafta  Sporda ve etkinlikler: sadakat.
11. Hafta  Spor ve etkinlik tüketiminde kısıtlar.
12. Hafta  İdari hizmetler.
13. Hafta  Tesisler ve destekleyici hizmetler.
14. Hafta  Özel etkinlikler ve hizmetler
15. Hafta  Projelerin sunumu.
16. Hafta  Dersin değerlendirilmesi.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Daniel C. Funk, D.C. (2009) Consumer Behavior in Sport and Events: Marketing Action (Sports Marketing), Butterworth-Heinemann, USA. - Pitts, B.G. (2003) Case Studies in Sport Marketing, Fitness Information Technology, USA. - Stotlar, D. (2004) Developing Successful Sport Marketing Plans, 2nd Edition.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Beden eğitimi ve spor terminolojisini açıklayabilme ve gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme, çalışma alanları ve bölümleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
3
Beden eğitimi ve spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, deneysel yöntemler ile hipotez çözme becerisi kazanabilmeX
4
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeX
5
Bilimsel makale okuma, değerlendirmeX
6
Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.X
7
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
8
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeX
9
Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeX
10
Mesleki, bilimsel ve etik değerleri kavrayabilmeX
11
Alanıyla ilgili düzenlenen kongre, sempozyum, seminer gibi bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını kullanabilmeX
12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmeX
13
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulamaX
14
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunmaX