GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYEDE CUMHURİYET DÖNEMİNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR/BES-3100
Dersin Adı: TÜRKİYEDE CUMHURİYET DÖNEMİNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Özbay GÜVEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozbay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozbay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde beden eğitimi ve sporun çeşitli yönleriyle öğrenilmesi.
Türkiye Cumhuriyeti'nin tarihi, sosyal ve felsefi yapısının beden eğitimi ve sporda nasıl bir yapılanmaya neden oduğunun öğrenilmesi.
Cumhuriyet rejiminin modern spor anlayışına sağladığı katkılara yönelik farklı bakış açılarının geliştirilmesi.
Cumhuriyet döneminde beden eğitimi ve sporun gelişimindeki önemli aşamaları ve bu aşamalarda etkili olan eğitmenlerin süreçteki rolünün açıklanması.
Cumhuriyet döneminde Türk Sporunun ulusal ve uluslararası alanda tanıtılması ve yaygınlaştırılmasında etkili olan eğitmenleri tanır.
Türk Sporunun istenilen düzeye ulaşmasının somut delilleri olan arşiv, döküman ve bilimsel yayınlara yönelik farkındalığın kazanılması.
Cumhuriyet dönemindeki beden eğitimi akımlarını ve bu akımların etkili olmasında rol alan öncü eğitimcilerin faaliyetlerinin benimsenmesi.
Beden eğitimi ve spora yönelik ünlü düşünürlerin sözlerini açıklayabilme.
Cumhuriyet döneminde beden eğitimi ve sporun kurumsallaşmasındaki aşamaların öğrenilmesi.
Beden eğitimi ve sporun kazanımlarının yaşam felsefesi haline getirilebilmesi.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türkiye’de Cumhuriyet Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Sporun Durumu.
2. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşu, Dayandığı Temeller, Temel Felsefesi ve Uygulamalarının Beden Eğitimi ve Spora Yansıması.
3. Hafta  Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi ve Sporun Topluma Kazandırılması Yönünde Uygulamalar.
4. Hafta  Türkiye’de Cumhuriyet’in Benimsediği Modern Spor Anlayışı.
5. Hafta  Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi ve Sporun Yönetiminin Kurumsallaştırılması.
6. Hafta  Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi Öğretmeni, Uzman ve Teknik Adam Yetiştirme Politikaları.
7. Hafta  Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Örgün Eğitim Programlarında Beden Eğitimi ve Spor.
8. Hafta  Ara Sınav.
9. Hafta  Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Yaygın Eğitim Programlarında Beden Eğitimi ve Spor.
10. Hafta  Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Uluslararası Spor Faaliyetlerine Katılımın Değerlendirilmesi.
11. Hafta  Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi ve Spor Alanında Yapılan Kongreler ve Şûralar.
12. Hafta  Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi ve Sporda Yayınlar.
13. Hafta  Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi ve Sporda Öncü Eğitimciler.
14. Hafta  Atatürk’ün Beden Eğitimi ve Spor Düşüncesinin Değerlendirilmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Fişek, K., Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınlar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
30
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
4
2
8
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Beden eğitimi ve spor terminolojisini açıklayabilme ve gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme, çalışma alanları ve bölümleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
3
Beden eğitimi ve spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, deneysel yöntemler ile hipotez çözme becerisi kazanabilmeX
4
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeX
5
Bilimsel makale okuma, değerlendirmeX
6
Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.X
7
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
8
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeX
9
Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeX
10
Mesleki, bilimsel ve etik değerleri kavrayabilmeX
11
Alanıyla ilgili düzenlenen kongre, sempozyum, seminer gibi bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını kullanabilmeX
12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmeX
13
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulamaX
14
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunmaX