GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK KÜLTÜRÜNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR/BES-5080
Dersin Adı: TÜRK KÜLTÜRÜNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Özbay GÜVEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozbay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozbay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Kültürünün Belirli Özelliklerine ait kavramları uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
Türk Kültüründe Beden Eğitimi ve Sporun Kaynakları ulaşma, tarihsel yöntemler ile olay ve olguları açıklayabilme
Türklerde Şenlikler, Kutlamalar ve Eğlencelerde Oyun ve Spor uygulamaların tespit edilmesine yönelik yaklaşımlar geliştirebilme
Türk Spor Kültürünün değişik branşlara yönelik bilimsel makale okuma ve değerlendirme
Türk Spor Kültürü ile ilgili konularda beden eğitimi ve spor politikalarının şekillenmesi ve hedeflerine yönelik stratejiler geliştirebilme
Türk Spor Kültürü’nün alt yapısını oluşturan spor ahlâkını kavrayabilme
Türk Spor Kültürü ile düzenlenen bilimsel toplantılara katılma, bilgi alışverişi içerisinde bulunma
Alan hâkimiyeti olan uzman ve seçkin kişilerle derinlemesine ve detaylı bir şekilde çalışma konularını tartışabilme
Türk Spor Kültürü ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere öğretmek için yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulama
Türk Spor Kültürü ile ilgili çalışmaları ve gelişmeleri topluma ve ilgili kurumlardaki kişilere tanıtma
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Kültürünün Belirli Özellikleri.
2. Hafta  Tarihi Dönemler ve Coğrafik Bölgelerin Türk Kültüründe Beden Eğitimi ve Spora Etkileri.
3. Hafta  Türk Kültüründe Beden Eğitimi ve Sporun Kaynakları.
4. Hafta  Türklerde Şenlikler, Kutlamalar ve Eğlencelerde Oyun ve Spor.
5. Hafta  Türk Kültüründe Sportif Aktiviteler, Müsabakalar ve Alanlar.
6. Hafta  Türk Spor Kültüründe Avcılık.
7. Hafta  Türk Spor Kültüründe Okçuluk.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Türk Spor Kültüründe Güreş.
10. Hafta  Türk Spor Kültüründe Atçılık ve Binicilik.
11. Hafta  Türk Spor Kültüründe Çöğen/Çevgân/ Polo.
12. Hafta  Türk Spor Kültüründe Gökbörü.
13. Hafta  Türk Spor Kültüründe Cirit.
14. Hafta  Türk Spor Kültürünün Diğer Görünümleri.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Güven, Ö., Türklerde Spor Kültürü, Geliştirilmiş İkinci Baskı, Atatürk Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi Yayını: 172, Türk Kültüründen Görüntüler Dizisi:44, Ankara, 1999; Kahraman,Â.,Osmanlı Devleti’nde Spor, Kültür Bakanlığı Yayınları:1697, Başvuru Kitapları Dizisi:27, Ankara, 1995; Kahraman, M. Âtıf, Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemi (1924-1951) Kırkpınar Güreşleri, T.C.Kültür Bakanlığı Yayınları:2013, Yayımlar Dairesi Başkanlığı Kültür Eserleri Dizisi: 204,Ankara,1997,IX+s.190; Kahraman, Âtıf, Cumhuriyete Kadar Türk Güreşi, Cilt:1, Kültür Bakanlığı Yayınları:1028, Kültür Eserleri Dizisi: 133, Ankara, 1989, Vll + s.478; Kahraman, Âtıf, Cumhuriyete Kadar Türk Güreşi, Cilt:2, Kültür Bakanlığı Yayınları: 1029, Kültür Eserleri Dizisi:133, Ankara, 1989,Vlll+s.221
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
30
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Beden eğitimi ve spor terminolojisini açıklayabilme ve gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme, çalışma alanları ve bölümleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
3
Beden eğitimi ve spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, deneysel yöntemler ile hipotez çözme becerisi kazanabilmeX
4
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeX
5
Bilimsel makale okuma, değerlendirmeX
6
Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.X
7
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
8
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeX
9
Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeX
10
Mesleki, bilimsel ve etik değerleri kavrayabilmeX
11
Alanıyla ilgili düzenlenen kongre, sempozyum, seminer gibi bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını kullanabilmeX
12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmeX
13
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulamaX
14
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunmaX