GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTİM KURUMLARINDA BOŞ ZAMANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ/BES-5140
Dersin Adı: EĞİTİM KURUMLARINDA BOŞ ZAMANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Suat KARAKÜÇÜK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ksuat
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ksuat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye ve dünyadaki ders dışı etkinliklerin organizasyonu, politikaları, hukuki görünümü ve uygulamaları.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Rekreasyonun tanım ve önemi
2. Hafta  Rekreasyon ve beden eğitimi ve spor ilişkisi
3. Hafta  Serbest zamanda yapılacak hareket eğitiminin önemi
4. Hafta  Toplumsal açıdan Eğitim kurumlarında rekreasyon
5. Hafta  Ülkemizdeki rekreasyon faaliyetleri
6. Hafta  Dünyadaki yenilikler
7. Hafta  Rekreasyon eğitimi ile spor ve hareket eğitiminin ilişkisi
8. Hafta  Ülkemizdeki doğal rekreasyon alanları
9. Hafta  ARA SINAV
10. Hafta  Dış mekanlardaki rekreasyon alanlarında yapılan sportif aktiviteler
11. Hafta  Rekreasyonel uygulamalar
12. Hafta  Sportif rekreasyon uygulamaları
13. Hafta  Dersin değerlendirmesi.
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Karaküçük, S.; Rekreasyon; Boş Zamanları Değerlendirme, 5. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005. - Torkildsen, G.; Leisure and Recreation Management, EFN Spon London, 1992.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Beden eğitimi ve spor terminolojisini açıklayabilme ve gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme, çalışma alanları ve bölümleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
3
Beden eğitimi ve spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, deneysel yöntemler ile hipotez çözme becerisi kazanabilmeX
4
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeX
5
Bilimsel makale okuma, değerlendirmeX
6
Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.X
7
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
8
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeX
9
Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeX
10
Mesleki, bilimsel ve etik değerleri kavrayabilmeX
11
Alanıyla ilgili düzenlenen kongre, sempozyum, seminer gibi bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını kullanabilmeX
12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmeX
13
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulamaX
14
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunmaX