GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SPORDA FİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR/BES-5100
Dersin Adı: SPORDA FİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Kemal TAMER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~ktamer/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ktamer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Enerji metabolizması,egzersiz ve egzersiz sonrası toparlanma konuları ile spor arasında ilişki kurabilmek.
Solunum sistemi, dolaşım sistemi, egzersiz ve kanda gazların taşınması konularını kavramak ve sporla ilişki kurabilmek.
Hormonal sistem ve egzersiz arasında ilişki kurabilmek.
Farklı koşullarda egzersiz ve sportif performansı kavramak.
Sporda doping, ergojenik yardımcılar ve sürantrenman konularını kavramak.
Sporda yaş ve cinsiyet konularını kavramak.
Sporda performans ile ilgili güncel gelişmeleri bilmek.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin işlenişi ile ilgili açıklamalar.
2. Hafta  Sporda enerji metabolizması. Konu ile ilgili güncel literatürün taranarak tartışılması.
3. Hafta  Kas-sinir sistemleri ve egzersiz. Konu ile ilgili güncel literatürün taranarak tartışılması.
4. Hafta  Solunum-dolaşım sistemleri ve egzersiz. Konu ile ilgili güncel literatürün taranarak tartışılması.
5. Hafta  Kanda gaz değişimi ve taşınması, hormonal sistem ve egzersiz. Konu ile ilgili güncel literatürün taranarak tartışılması.
6. Hafta  Farklı koşullarda egzersiz ve sportif performans. Konu ile ilgili güncel literatürün taranarak tartışılması.
7. Hafta  Sporda doping, ergojenik yardımcılar ve sürantrenman. Konu ile ilgili güncel literatürün taranarak tartışılması.
8. Hafta  Sporda yaş ve cinsiyet faktörleri. Konu ile ilgili güncel literatürün taranarak tartışılması.
9. Hafta  Sporda performans testlerinin tartışılması. Konu ile ilgili güncel literatürün taranarak tartışılması.
10. Hafta  Proje konularının tartışılarak belirlenmesi ve içerik hazırlanması.
11. Hafta  Proje konuları ile ilgili literatür taraması.
12. Hafta  Proje konuları ile ilgili literatür taraması ve tartışma.
13. Hafta  Proje sunumları.
14. Hafta  Proje sunumları.
15. Hafta  Proje sunumları.
16. Hafta  Değerlendirme.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Genel Fizyoloji ve Spor Fizyolojisi ile ilgili kitaplar. Konularla ilgili literatür taraması.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma, Sunum.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
8
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Beden eğitimi ve spor terminolojisini açıklayabilme ve gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme, çalışma alanları ve bölümleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
3
Beden eğitimi ve spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, deneysel yöntemler ile hipotez çözme becerisi kazanabilmeX
4
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeX
5
Bilimsel makale okuma, değerlendirmeX
6
Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.X
7
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
8
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeX
9
Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeX
10
Mesleki, bilimsel ve etik değerleri kavrayabilmeX
11
Alanıyla ilgili düzenlenen kongre, sempozyum, seminer gibi bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını kullanabilmeX
12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmeX
13
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulamaX
14
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunmaX