GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK, KADIN ve YAŞLILARDA EGZERSİZ/BES-5020
Dersin Adı: ÇOCUK, KADIN ve YAŞLILARDA EGZERSİZ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Kemal TAMER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ktamer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çocuk ve gençlerin (erkek ve kız) gelişim özelliklerini ve gelişim özellikleri arasındaki farkı bilmek.
Sporun çocuk ve gençlerin (erkek ve kız) fiziksel ve fizyolojik gelişimleri üzerine etkilerini bilmek.
Çocuk ve gençler için geçerli antrenman prensiplerini bilmek.
Çocuk ve gençler için antrenman programları hazırlayabilmek.
Yetişkin kadın ve erkekler arasındaki fiziksel ve fizyolojik farklılıkları ve bu farklılıkların fiziksel performans üzerine etkilerini bilmek.
Sporun kadınlar üzerine etkilerini ve kadınlara özgü özel durumların (menstrasyon,hamilelik,vs.)fiziksel performans üzerine etkilerini bilmek.
Kadın sporcular için geçerli antrenman prensiplerini bilmek, antrenman ve egzersiz programları hazırlayabilmek.
Yaşlanmayla birlikte organizmada meydana gelen değişiklikleri ve bunların yaşlılarda fiziksel performans ve yaşam kalitesi üzerine etkilerini bilmek.
Yaşlılarda fiziksel performans ve yaşam kalitesini artırmak için gerekli prensipleri ve uygulamaları bilmek.
Yaşlıların sağlıklı va aktif bir yaşam sürebilmeleri için egzersiz programları hazırlayabilmek.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders ile ilgili bilgilendirme.
2. Hafta  Çocuk ve gençlerin (erkek-kız)Gelişim özellikleri.
3. Hafta  Spora başlama yaşı ve sporun çocuk ve gençler üzerine etkisi.
4. Hafta  Çocuk ve gençlerin (erkek-kız)fiziksel,fizyolojik ve motorik özelliklerinin geliştirilmesi ve antrenman ilkeleri.
5. Hafta  Sporda yetenek seçimi ve temel prensipler.
6. Hafta  Çocuk ve gençlerin (erkek-kız)teknik ve taktik eğitimi.
7. Hafta  Kadınların yarışma sporlarına katılımı. Kadınların anatomik ve fizyolojik özellikleri.
8. Hafta  Sporun kadınlarda fiziksel ve fizyolojik özellikler üzerine etkisi ve bu özelliklerin geliştirilmesi.
9. Hafta  Kadınlara özgü durumların(menstrasyon,hamilelik,vs.)sportif performansa etkisi ve bu durumlarda egzersiz prensipleri.
10. Hafta  Kadın sporcular için antrenman programlarının hazırlanması.
11. Hafta  Yaşlılık ve yaşlanma ile gelişen fiziksel ve fizyolojik değişiklikler ve bu değişikliklerin performans ve yaşam kalitesi üzerine etkisi.
12. Hafta  Yaşlılıkta egzersiz veya spor yaparken uyulması gereken prensipler.
13. Hafta  Yaşlılar için sağlık ve yaşam kalitesini artırmak için egzersiz proğramlarının hazırlanması.
14. Hafta  Proje sunumları.
15. Hafta  Proje sunumları.
16. Hafta  Değerlendirme.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Literatür taraması.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,tartışma,sunum.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
8
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Beden eğitimi ve spor terminolojisini açıklayabilme ve gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme, çalışma alanları ve bölümleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
3
Beden eğitimi ve spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, deneysel yöntemler ile hipotez çözme becerisi kazanabilmeX
4
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeX
5
Bilimsel makale okuma, değerlendirmeX
6
Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.X
7
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
8
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeX
9
Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeX
10
Mesleki, bilimsel ve etik değerleri kavrayabilmeX
11
Alanıyla ilgili düzenlenen kongre, sempozyum, seminer gibi bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını kullanabilmeX
12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmeX
13
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulamaX
14
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunmaX