GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HAREKET ANALİZİ ve DEĞERLENDİRİLMESİ/BES-4040
Dersin Adı: HAREKET ANALİZİ ve DEĞERLENDİRİLMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Latif AYDOS
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  aydost@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aydost@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yapısal, fonksiyonel ve mekanik prensiplerle ilgili gerçekleri bilme.
Dokular, Kemikler, Tendanlar, Bağlar, kıkırdak ve kas ili ilgili bilgileri bilme,
Yapısal ve Fonksiyonel Analiz için Düzlemler ve hareket Eksenleri, Eklemin yapısı ve Fonksiyonu bilme,
Kas ve eklem yapısı dikkate alınarak insan hareketlerinin biyomekanik analizini yapabilme,
İnsan hareket analizleri için temel mekanik prensipluygulamasını gösterebilmeli,
Ögrenci motor, fiziksel aktivite ve spor becerilerinin analizini yapıbilmeli.
Öğrenci Kuvvet ve kas kuvvetinin tanımını yapabelmeli
Be able to Analyses physical activity and sport from personal, social and cultural perspectives
Öğrenci iskelet sisteminin yapı ve fonksiyonunun istatistiğini, kuvvet sistemleri ve kuvvet kolu, vücut diyağramları, denge ve sürtünmenin tanımını ya
Öğrenci Hareket aktivitelirinin Mekanik Analizini yapabilmeli
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Anatomi, Kinesyoloji, Biyomekanik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş, Yapısal, fonksiyonel ve mekanik prensipler
2. Hafta  Dokular, A.Kemik, B.Tendan ve Bağlar, C.Kas, D.Kıkırdak
3. Hafta  Yapısal ve Fonksiyonel Analiz A.Düzlemler ve hareket Eksenleri B.Eklemin yapısı ve Fonksiyonu C.Kemik, Bağ, tendon, Kıkırdak, Kas ve Özellikleri
4. Hafta  Hareket ve ÖEklemler A.Omuz ve Omuz çemberi B.Dirsek ve Önkol C.Parmaklar ve El D.Göğüs ve Omurga E.Kalça F.Diz G.Ayak bileği H. Hareket Çeşit
5. Hafta  Motor Becerilerin Analizi A.Agırlık merkezi B.Statik ve Dinamik Denge C.Modeli tanıma ve kullanma D.Beceri Analizi E.Beceri Analizde hata ve Düze
6. Hafta  Güç, Kuvvet A.Tanımlar B.Kas Kuvveti C.Vektörler ,kuvvetler D.Trigonometrik Fonksiyonların Kullanarak kuvvetin bileşenleri E.. Yer çekim kanunu
7. Hafta  Kinemetik A.Hareketin Tanımı B.Hareketin Rölatifliği C.Videografik İşlemler ve Analiz D.Yer Değiştirme, Hız ve İvme
8. Hafta  Hareketin sahip olduğu Hızın iki eşzamanlı bileşenleri 1.Hızın vektörleri 2.Trigonometrik Fonksiyonların Kullanarak hızın bileşenleri 3.Atış Harek
9. Hafta  Kinetik A.Newton'un 3 Hareket Kanunu B.Merkecil kuvvet ve Merkez dışı reaksiyon kuvveti C
10. Hafta  Hareket direnç Gösteren durumlar 1. Sürtünme a. Sürtünme Katsayısı b. Stative Kinetik Sürtünme 2.Sürüklenme 3. Magnus etkisi
11. Hafta  Vuruş,Darbe,Çarpışma 1.Çarpışma katsayısı 2.Elastik ve eleksik olmayan çarpışma 3.Çarpma sonrası hareketin yönü 4. Temas sporlarında çarpışma
12. Hafta  İş,Güç,birimleri
13. Hafta  Enerji A.Kinetik Enerji B.Potansiyel Enerji C.Gerilme Enerjisi
14. Hafta  Hareket Çeşitleri veAnalizi A.Düzgün, doğrusal hareket B.Eğrisel ve Dönme hareketleri C.Genel Hareketler
15. Hafta  Eklem Mekanig ve Analizi A.Kaldıraçlar B.Makaralar C.Eğik Düzlemler
16. Hafta  Hareket aktivitelirinin Mekanik Analizi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Gowitzke, B.A. and Milner, M. (1988).İnsan hareketlerinin Bilemsel temelleri,3.Baskı, Baltimore: Williams and Wilkins
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Beden eğitimi ve spor terminolojisini açıklayabilme ve gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme, çalışma alanları ve bölümleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
3
Beden eğitimi ve spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, deneysel yöntemler ile hipotez çözme becerisi kazanabilmeX
4
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeX
5
Bilimsel makale okuma, değerlendirmeX
6
Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.X
7
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
8
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeX
9
Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeX
10
Mesleki, bilimsel ve etik değerleri kavrayabilmeX
11
Alanıyla ilgili düzenlenen kongre, sempozyum, seminer gibi bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını kullanabilmeX
12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmeX
13
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulamaX
14
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunmaX