GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YARIŞMA SPORLARINDA PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLAR/BES-5040
Dersin Adı: YARIŞMA SPORLARINDA PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Emin KURU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ekuru
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ekuru@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersin sonunda müsabaka öncesi, anı ve sonunda psikolojik hazırlığı ve meydana gelen psikolojik problemlerin giderilmesinde başarı sağlanması








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Spor Psikolojisi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Spor Psikolojisinin Tanımı Tarihsel Gelişimi
2. Hafta  Performans ve Spor İlişkisi, Performansa, Zemin Hazırlayan Temel Olgular
3. Hafta  Sporda Motivasyon, Bireyi Motive Eden Genel Olgular, Branşların Motivasyon Metodu
4. Hafta  Spor ve Kişilik, Kişilik Belirleyicileri, Spor Branşlarına Göre Kişilik Özellikleri
5. Hafta  Kişilik Teorileri, Kişilikle İlgili Yaklaşımlar
6. Hafta  Stres Yaratan Faktörler, Müsabaka Öncesi, Anı ve Sonrası Stresle Başa Çıkma ve Egzersiz
7. Hafta  Takım Kohezyonu, Gruplar Arası İlişkiler, Yedek Oyuncu, Antrenörlerde Tutarlılık
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Seyircide Saldırganlık, Gruplar Arası Yarışma ve Çatışmalar, Gruplarda Söz Birliği
10. Hafta  Yarışma Öncesi Psikolojik Yaklaşımlar, Antrenör, Seyirci ve Sporcu İlişkisi, Empati
11. Hafta  Mental Antrenman, Öğrenme, Dikkat, Hedef Belirleme, Model Alma, İmgeleme, Gevşeme
12. Hafta  Yarışma Motivasyonu ve Metot, Bireysel İhtiyaçlar, Motive Eden Genel Olgular
13. Hafta  Antrenörlük Felsefesi, Müsabakaya Hazırlık, Ödül ve Ceza Uygulaması, Uyum Problemi
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Emin KURU, Spor Psikolojisi, Gazi Basımevi, ANKARA 2000
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Beden eğitimi ve spor terminolojisini açıklayabilme ve gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme, çalışma alanları ve bölümleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
3
Beden eğitimi ve spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, deneysel yöntemler ile hipotez çözme becerisi kazanabilmeX
4
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeX
5
Bilimsel makale okuma, değerlendirmeX
6
Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.X
7
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
8
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeX
9
Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeX
10
Mesleki, bilimsel ve etik değerleri kavrayabilmeX
11
Alanıyla ilgili düzenlenen kongre, sempozyum, seminer gibi bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını kullanabilmeX
12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmeX
13
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulamaX
14
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunmaX