GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYAL PSİKOLOJİ/BES-3070
Dersin Adı: SOSYAL PSİKOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Emin KURU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ekuru
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ekuru@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sosyal Psikoloji alanını ve genel konularını öğrenir, tanımlar, ayırt eder.
Sosyal Psikoloji alanında edindiği akademik bilgi ve donanımlarını çeşitli kültürel alt kültürel olgu ve sorunların belirlenmesinde, tanımlanmasında,
Bireysel farkındalık bilinci kazanarak Sosyal Psikolojideki akademik bilgileri kendi yaşamına geçirebilir
Toplumsal bilinçlenme, toplumsal ve kültürel sorunlar konusunda farkındalık, bilinç ve beceri geliştirir
Sosyal Psikoloji alanını, kuramlarını, bilimsel araştırma sonuçlarını öğrenmek ve yaşantıdaki önemini anlamak, toplumsal örneklerle bağlarını kurabilm




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Psikoloji
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sosyal etkileşim
2. Hafta  Sosyal etkileşim
3. Hafta  Sosyal etki
4. Hafta  Sosyal etki ve uyma
5. Hafta  Yüklemleme
6. Hafta  Grup etkileşimi
7. Hafta  Grup etkileşimi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Algı
10. Hafta  Çekim ve ilişkiler
11. Hafta  Çekim ve ilişkiler
12. Hafta  Tutumlar
13. Hafta  Çatışma ve işbirliği
14. Hafta  Duygusal zeka
15. Hafta  Duygusal zeka
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Baron, R.A.; Byrne, D. (1997). Social Psychology. Boston London: Allyn and Bacon 8th ed. -Hogg, M.A.; Vaughan, G.M., (2002). Social Psychology. 3rd ed. London: Pearson Prentice Hall. -Hayes, N., (2003).Principals of Social Psychology. Hove and New York: Phychology Press Taylor & Francis Group. -Goleman, D.(2000). Working with Emotional Intelligence. New York: Bantam Books. -Kağıtçıbaşı, Ç., (1991).Yeni İnsan ve İnsanlar. Sosyal psikoloji dizisi: 1, Evrim Yayınevi 10. basım. -Bilgin, N. (editör). Sosyal Psikolojiye Giriş. Ege Üniversitesi Edebiyat Fak. Yayınları no:48.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Beden eğitimi ve spor terminolojisini açıklayabilme ve gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme, çalışma alanları ve bölümleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
3
Beden eğitimi ve spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, deneysel yöntemler ile hipotez çözme becerisi kazanabilmeX
4
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeX
5
Bilimsel makale okuma, değerlendirmeX
6
Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.X
7
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
8
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeX
9
Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeX
10
Mesleki, bilimsel ve etik değerleri kavrayabilmeX
11
Alanıyla ilgili düzenlenen kongre, sempozyum, seminer gibi bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını kullanabilmeX
12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmeX
13
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulamaX
14
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunmaX