GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOKTORA TEZ DÖNEMİ/3320999
Dersin Adı: DOKTORA TEZ DÖNEMİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 30
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Öğretim Üyeleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Araştırma konusunu, konu ile ilgili geçmiş çalışmalar ve spor bilimleri yazınını inceleyerek belirleyebilecektir.
Konu ile ilgili kaynakları nasıl belirleyecegini öğrenecektir.
Gerekli verileri elde etme yeteneği kazanacaktır.
Doktora tezini yazabilecektir.
Doktora tezini sunabilecek ve savunabilecektir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yeterlik sınavını vermiş olmak
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Araştırma konularının genel özelliklerinin tanıtılması, öğrencilerden beklentilerin belirtilmesi
2. Hafta  Araştırma yapılırken gerekli olan temel bilgilerin verilmesi
3. Hafta  Araştırma konusunun belirlenmesi sürecinin başlatılması
4. Hafta  Araştırma konusunun belirlenmesinin takibi
5. Hafta  Araştırma konusunun belirlenmesinin takibi
6. Hafta  Araştırma konusunun genel planı ile başlıca yararlanılacak kaynakların hazırlanması
7. Hafta  Araştırma konusunun genel planı ile başlıca yararlanılacak kaynakların hazırlanması
8. Hafta  Doktora tezinin ilk bölümünün yazımının izlenmesi
9. Hafta  İlk bölümün yazılan kısmı ile ilgili değerlendirmelerin öğrencilere yansıtılması
10. Hafta  Gerekli düzeltmelerin ve uyarıların yapılması
11. Hafta  Doktora tezinin diğer bölümlerinin yazımının başlatılması
12. Hafta  Diğer kısımların yazımının izlenmesi ve bunlarla ilgili gerekli değerlendirmelerin yapılması
13. Hafta  Çalışmanın ilk biten hâlinin alınması ve gerekli düzeltmelerin yapılması
14. Hafta  Çalışmanın son hâlinin ilgili enstitüye teslimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası akademik yayınlar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
25
 Projeler
1
25
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
20
280
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
20
280
 Materyal tasarlama, uygulama
14
10
140
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
750
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
30
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
30
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Beden eğitimi ve spor terminolojisini açıklayabilme ve gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme, çalışma alanları ve bölümleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
3
Beden eğitimi ve spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, deneysel yöntemler ile hipotez çözme becerisi kazanabilmeX
4
Beden eğitimi ve spor uygulamalarında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeX
5
Bilimsel makale okuma, değerlendirmeX
6
Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.X
7
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
8
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeX
9
Beden eğitimi ve spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeX
10
Mesleki, bilimsel ve etik değerleri kavrayabilmeX
11
Alanıyla ilgili düzenlenen kongre, sempozyum, seminer gibi bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını kullanabilmeX
12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmeX
13
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme ve uygulamaX
14
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunmaX