GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RADYO FREKANS RADYASYON VE BİYOLOJİK ETKİLERİ/BFZ-5000
Dersin Adı: RADYO FREKANS RADYASYON VE BİYOLOJİK ETKİLERİ
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe ve İngil
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Bahriye SIRAV
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bahriyes
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bahriyes@gazi.edu.tr, bahriyes76@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fizik, biyoloji, kimya, mühendislik veya tıp eğitimi almış olan öğrencilerin; elektromanyetik spektrumun radyo frekans radyasyon olarak tanımlanan ve
radyo frekans radyasyon yayılımının tartışılması ve değişik kaynaklara özgü bu yayılımın tanımlanması,
radyo frekans radyasyonun biyolojik ve sağlık etkileri çalışmalarının tarihi ve bu çalışmalarda günümüze kadar gelen ilgi çekici adımlar, genel olarak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  4000 dersini alıyor olmak yada almış olmak
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  - Radyo Frekans Radyasyon  Elektromanyetik alan tanımı Radyo Frekans Radyasyon Terminolojisi EM Spektrumda RFR
2. Hafta  Anten Türleri ve RFR Yayılımları Anten türleri
3. Hafta  Farklı RF kaynakları ve RF dağılımları
4. Hafta  RFR Maruziyetinin Biyolojik ve Sağlık Etkileri Canlılarda RF dozimetrisi
5. Hafta  RF alanların canlılara etkileri RF alan soğurma
6. Hafta  FCC limitleri
7. Hafta  FCC limitleri
8. Hafta  ICNIRP limitleri
9. Hafta  ICNIRP limitleri
10. Hafta  IEEE limitleri
11. Hafta  IEEE limitleri
12. Hafta  Ulusal ve Uluslararası RF Limit ve Düzenlemeleri WHO EMF projesi
13. Hafta  Ulusal ve Uluslararası RF Limit ve Düzenlemeleri WHO EMF projesi
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Halliday D. And resnick R. Fundementals of Physics, 2 nd Ed, John Wiley and Sons, 1981 - Durney CH, Habib M, Iskander MF. Radio Frequency Radiation Dosimetry Handbook, USAF School of Aerospace Medicine, 1986. - Polk C, Postow E. Handbook of Biological Effects of Electromagnetic Fields, 2nd ed, Florida, USA, CRC Press, 1996. - Giancoli DC. Elements of Physics, New Jersey, Prentice Hall Inc,1985. - Keller FJ, Gettys WE, Skove MJ. Physics, New York, McGraw-Hill,Inc, 1995. - Wilson J, Hawkes JFB. Optoelectronics, Cambridge, Prentice Hall,1989. - Suess MJ, Benwell-Morison DA. Non-Ionizing Radiation Protection, 2nd ed, Geneva, WHO, 1989. - Michaelson SM, Lin JC. Biological Effects and Health Implications of Radiofrequency Radiation, New York, Plenum Press, 1987. - ICNIRP 1998 Standards: Guidelines for Limiting Exposure to Time Varying Electric, Magnetic and Electromagnetic Fields (Up to 300 GHz), International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection, Health Physics, 1998
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
4
64
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
2
32
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
1
16
 Materyal tasarlama, uygulama
16
2
32
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sorumlu öğretim üyesinin önerdiği konularda makale taraması yapıp sözlü sunum hazırlamakX
2
Hücrede meydana gelen Biyofiziksel olaylar hakkında detaylı bilgi edinimiX
3
Dolaşım Biyofiziği konusunda detaylı bilgi sahibi olmakX
4
Dokunun yapısını belirleyen dinamikler, bu dinamiklerden faydalanılarak uygulanan elektrik akımı ve manyetik alan ile tedavi yöntemleri, Tıpta uygulanan diğer tedavi yöntemleri, UV ve IR radyasyon ile doku etkileşimi neticesinde meydana gelen olaylar hakkında detaylı bilgi edinimiX
5
Öğrencilerin radyo frekans radyasyonun özelliklerine, kaynaklarına, yayılımına dair bilgi kazanımı söz konusu olacaktır.X
6
Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılmasıX
7
Sistemlerarası ısı alışverişi,enerji dönüşüm yolları ve koşulları konusunda bilgi edinimiX
8
İşitme Biyofiziği hakkında detaylı bilgi sahibi olmakX
9
Elektromanyetik Spektrumu detaylı olarak öğrenme, Atmosferdeki ve çevredeki manyetik alan değerlerini karşılaştırabilmek, vücuttaki organların manyetik alanlarının karşılaştırılmasını ve bu alanlardan yararlanılan görüntüleme tekniklerinin diğer yöntemlerden farkını kavramakX
10
Ultrason ve tıpta kullanımı,Transduserler ve ölçme teknikleri, Doppler flowmetre ve manyetik flowmetreler,Absorpsiyon spektrofotometre, X ışını ile görüntüleme ve Tomografi konusunda detaylı bilgi edinimiX
11
İyonoforez ve elektroforez konularının öğrenilmesi.X
12
Solunumla ilgili gaz yasalarının solunum sistemine uygulanmasının kavranmasıX
13
Bir EM dalga olarak görünür ışık ve gözün optik bileşenleri ile retina ve fotoreseptör hücreler, reseptör potansiyellerinin öğrenilmesiX