GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SES VE İŞİTME BİYOFİZİĞİ/BFZ-6010
Dersin Adı: SES VE İŞİTME BİYOFİZİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 14
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Nesrin SEYHAN, Doç. Dr. Ayşe CANSEVEN KURŞUN, Doç. Dr. Göknur GÜLER ÖZTÜRK, Yrd. Doç. Dr. Bahriye SIRAV
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nesrin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nesrin@gazi.edu.tr, agcanseven@gmail.com, ggulerozturk@gmail.com, bahriyes76@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İşitme Biyofiziği hakkında detaylı bilgi sahibi olmak
Sorumlu öğretim üyesinin önerdiği konularda makale taraması yapıp sözlü sunum hazırlamak
Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ses ve fiziksel özellikleri
2. Hafta  Duyma eşiği
3. Hafta  İnfrasonik dalgalar
4. Hafta  Ultrasonik dalgalar
5. Hafta  Piezoelektrik olay
6. Hafta  Kulak yapısı
7. Hafta  Dış kulak – orta kulak
8. Hafta  Ortakulak ve biyolojik basınç amplifikasyonu
9. Hafta  İç kulak yapısı
10. Hafta  İşitmede kokleanın rolü
11. Hafta  Helmholtz Rezonans teorisi
12. Hafta  Ses dalgalarının kokleadaki iletimi
13. Hafta  İşitme teorileri
14. Hafta  Dönem sonu sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Glaser R.; Biophysics, Springer Verlag, Berlin Heidelberg, 2005. - Pehlivan F.; Biyofizik, Hacettepe – TAŞ, II. Baski, Ankara, 2004.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
7
98
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
6
84
 Sunum
14
5
70
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
350
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
14
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
14
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sorumlu öğretim üyesinin önerdiği konularda makale taraması yapıp sözlü sunum hazırlamakX
2
Hücrede meydana gelen Biyofiziksel olaylar hakkında detaylı bilgi edinimiX
3
Dolaşım Biyofiziği konusunda detaylı bilgi sahibi olmakX
4
Dokunun yapısını belirleyen dinamikler, bu dinamiklerden faydalanılarak uygulanan elektrik akımı ve manyetik alan ile tedavi yöntemleri, Tıpta uygulanan diğer tedavi yöntemleri, UV ve IR radyasyon ile doku etkileşimi neticesinde meydana gelen olaylar hakkında detaylı bilgi edinimiX
5
Öğrencilerin radyo frekans radyasyonun özelliklerine, kaynaklarına, yayılımına dair bilgi kazanımı söz konusu olacaktır.X
6
Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılmasıX
7
Sistemlerarası ısı alışverişi,enerji dönüşüm yolları ve koşulları konusunda bilgi edinimiX
8
İşitme Biyofiziği hakkında detaylı bilgi sahibi olmakX
9
Elektromanyetik Spektrumu detaylı olarak öğrenme, Atmosferdeki ve çevredeki manyetik alan değerlerini karşılaştırabilmek, vücuttaki organların manyetik alanlarının karşılaştırılmasını ve bu alanlardan yararlanılan görüntüleme tekniklerinin diğer yöntemlerden farkını kavramakX
10
Ultrason ve tıpta kullanımı,Transduserler ve ölçme teknikleri, Doppler flowmetre ve manyetik flowmetreler,Absorpsiyon spektrofotometre, X ışını ile görüntüleme ve Tomografi konusunda detaylı bilgi edinimiX
11
İyonoforez ve elektroforez konularının öğrenilmesi.X
12
Solunumla ilgili gaz yasalarının solunum sistemine uygulanmasının kavranmasıX
13
Bir EM dalga olarak görünür ışık ve gözün optik bileşenleri ile retina ve fotoreseptör hücreler, reseptör potansiyellerinin öğrenilmesiX