GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ HİSTOKİMYASAL TEKNİKLERİ I/HİS-3010
Dersin Adı: İLERİ HİSTOKİMYASAL TEKNİKLERİ I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 9
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dokuların boyanma özeliklerini öğrenir
Kas doku boyama yöntemlerini bilir
Glikojen boyama yöntemlerini bilir
Metakromatik boyama yöntemlerini öğrenir
Farklı hücresel boyama yöntemlerini öğrenir
Kollagen lif boyama yöntemlerini öğrenir
Elastik lif boyama yöntemlerini öğrenir
Retiküler lif boyama yöntemlerini öğrenir
Merkezi sinir sistemi organlarına özel boyama yöntemlerini bilir
Endokrin sistem organlarının özel boyama yöntemlerini bilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Asidik ve bazik boyalar
2. Hafta  Dokuların boyanma özellikleri
3. Hafta  Kollagen lif boyama yöntemleri ve farklılıkları
4. Hafta  Kollagen lif boyama yöntemleri ve farklılıkları
5. Hafta  Elastik lif boyama yöntemleri ve farklılıkları
6. Hafta  Elastik lif boyama yöntemleri ve farklılıkları
7. Hafta  Retiküler lif boyama yöntemleri ve farklılıkları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Kas doku boyama yöntemleri ve birbirlerinden farkı
10. Hafta  Kıkırdak doku boyama yöntemleri ve birbirlerinden farkı
11. Hafta  Kemik doku boyama yöntemleri ve birbirlerinden farkı
12. Hafta  Kemik doku boyama yöntemleri ve birbirlerinden farkı
13. Hafta  Merkezi sinir sistemi organlarına özgü boyama yöntemleri
14. Hafta  Merkezi sinir sistemi organlarına özgü boyama yöntemleri
15. Hafta  Glikojen ve diğer karbonhidratlı bileşenleri boyama yöntemleri
16. Hafta  Endokrin sistem organlarına özgü boyama yöntemleri
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
4
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
15
5
75
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
223
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
9
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Histoloji ve Embriyoloji alanında “Bilim Doktoru” düzeyinde bilgi ve beceriye sahiptir.X
2
Histoloji ve Embriyoloji laboratuvarında rutin ve ileri düzey uygulamaları tek başına yapar.X
3
Histoloji ve Embriyoloji bilim disiplini ve bu disiplinin bir dalı olan invitro fertilizasyon ve embriyo transferi (IVF) alanı ile etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek, sentezler ve özgün sonuçlara ulaşır.
4
Ekip çalışmasının önemini bilir ve histoloji ve embriyoloji laboratuvarı ya da IVF laboratuvarlarında ekip çalışmasına önem verir.
5
Histoloji ve Embriyoloji bilim disiplininin gerektirdiği düzeyde tüm cihaz, bilgisayar ve ilgili programlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.X
6
Kanıta dayalı uygulama ve değerlendirme yetisine sahiptir, bu bilgilerini kullanarak Histoloji ve Embriyoloji ile ilgili ya da diğer disiplinler ile ortak kanıt oluşturacak çalışmalar yapar.X
7
Deneysel bir araştırma planlar, uygular ve sonuçlarını başka kaynaklardan da yararlanarak yorumlar, sentez yapar.X
8
Yaptığı çalışmayı ya da bir konu hakkında edindiği literatür bilgilerini bir makale haline getirir ve uluslararası bir dergide yayınlar.X
9
Histoloji ve Embriyoloji bilim disiplini içerisinde yapılan çalışmalarda kullanılacak istatistik programlarını bilir ve uygular.X
10
Histoloji ve IVF laboratuvar uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
11
Eleştirel düşünme becerisini kazanır; kendi disiplini ile ilgili bir literatürleri eleştirel olarak değerlendirir.X
12
Bilim disiplini ile ilgili bir konuda kanıta dayalı literatür seçimini gerçekleştirerek, multidisipliner yaklaşımlar ile seminer hazırlayıp, sunar.X
13
Yaşam boyu öğrenme ilkelerine uyarak ulusal ve uluslar arası platformda çeşitli kongre ve toplantılara katılarak kendini günceller.X
14
Histoloji ve Embriyoloji alanındaki kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.X
15
Yaptığı çalışmalarda insan ya da deney hayvanı etik kurallarına uyar, insan ilişkilerinde iletişim becerilerini aktif kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Gülnur Take Kaplanoğlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (gaziweb/gtake)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gtake@gazi.edu.tr , gulnurtake@gmail.com)