GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖZEL EMBRİYOLOJİ/HİS-4010
Dersin Adı: ÖZEL EMBRİYOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 10
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İskelet ve kas sistemi gelişimini bilir
Baş boyun gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
Yüz gelişimini bilir
Solunum sistemi organlarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
Sindirim sistemi organlarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
Üriner sistem organlarının gelişimini bilir
Erkek genital sistem organlarının gelişimini bilir
Kadın genital sistem organlarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
Kalp damar sisteminin gelişimini bilir
Duyu organlarının gelişimi hakkında bilgi edinir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İskelet ve kas sistemi gelişimi
2. Hafta  İskelet ve kas sistemi gelişim anomalileri
3. Hafta  Yüz oluşumu ve olası konjenital anomalileri
4. Hafta  Solunum sistemi organlarının embriyonik farklanması
5. Hafta  Solunum sistemi organlarının embriyonik gelişimindeki konjenital anomaliler
6. Hafta  Sindirim sistemi organlarının embriyonik gelişimi
7. Hafta  Üriner sistem organlarının embriyonik gelişimi
8. Hafta  Üriner sistem organlarının gelişim anomalileri
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Genital sistem organlarının embriyonik gelişimi
11. Hafta  Genital sistem organlarının gelişim anomalileri
12. Hafta  Duyu organlarının embriyonik gelişimi
13. Hafta  Duyu organlarının gelişim anomalileri
14. Hafta  Kalbin embriyonik gelişimi ve gelişim anomalileri
15. Hafta  Arteriyal sistemin gelişimi ve konjenital anomalileri
16. Hafta  Venöz sistemin gelişimi ve konjenital anomalileri
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
4
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
5
35
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
5
70
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
252
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
10.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
10
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Histoloji ve Embriyoloji alanında “Bilim Doktoru” düzeyinde bilgi ve beceriye sahiptir.X
2
Histoloji ve Embriyoloji laboratuvarında rutin ve ileri düzey uygulamaları tek başına yapar.X
3
Histoloji ve Embriyoloji bilim disiplini ve bu disiplinin bir dalı olan invitro fertilizasyon ve embriyo transferi (IVF) alanı ile etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek, sentezler ve özgün sonuçlara ulaşır.X
4
Ekip çalışmasının önemini bilir ve histoloji ve embriyoloji laboratuvarı ya da IVF laboratuvarlarında ekip çalışmasına önem verir.X
5
Histoloji ve Embriyoloji bilim disiplininin gerektirdiği düzeyde tüm cihaz, bilgisayar ve ilgili programlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.X
6
Kanıta dayalı uygulama ve değerlendirme yetisine sahiptir, bu bilgilerini kullanarak Histoloji ve Embriyoloji ile ilgili ya da diğer disiplinler ile ortak kanıt oluşturacak çalışmalar yapar.X
7
Deneysel bir araştırma planlar, uygular ve sonuçlarını başka kaynaklardan da yararlanarak yorumlar, sentez yapar.X
8
Yaptığı çalışmayı ya da bir konu hakkında edindiği literatür bilgilerini bir makale haline getirir ve uluslararası bir dergide yayınlar.X
9
Histoloji ve Embriyoloji bilim disiplini içerisinde yapılan çalışmalarda kullanılacak istatistik programlarını bilir ve uygular.X
10
Histoloji ve IVF laboratuvar uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
11
Eleştirel düşünme becerisini kazanır; kendi disiplini ile ilgili bir literatürleri eleştirel olarak değerlendirir.X
12
Bilim disiplini ile ilgili bir konuda kanıta dayalı literatür seçimini gerçekleştirerek, multidisipliner yaklaşımlar ile seminer hazırlayıp, sunar.X
13
Yaşam boyu öğrenme ilkelerine uyarak ulusal ve uluslar arası platformda çeşitli kongre ve toplantılara katılarak kendini günceller.X
14
Histoloji ve Embriyoloji alanındaki kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.X
15
Yaptığı çalışmalarda insan ya da deney hayvanı etik kurallarına uyar, insan ilişkilerinde iletişim becerilerini aktif kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Gülnur Take Kaplanoğlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/gtake)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gulnurtake@gmail.com , gtake@gazi.edu.tr)