GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KONJENİTAL ANOMALİ VE MALFORMASYONLAR/HİS-4040
Dersin Adı: KONJENİTAL ANOMALİ VE MALFORMASYONLAR
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Konjenital anomali teriminin anlamını öğrenir
Malformasyon teriminin anlamını öğrenir
Konjenital anomali ve malformasyonların sıklıkla oluştuğu intrauterin dönemler hakkında bilgi sahibi olur
Konjenital anomali ve malformasyonlara neden olan genetik nedenleri öğrenir
Konjenital anomali ve malformasyonlara neden olan kimyasal ajanları bilir
Konjenital anomali ve malformasyonlara neden olan enfeksiyon ajanlarını tanır
Kromozom anomalilerinin hangi anomali ve malformasyonlara neden olduğunu bilir
Kimyasal ajanların hangi anomali ve malformasyonlara neden olduğu hakkında bilgi sahibi olur
Enfeksiyon ajanlarının hangi anomali ve malformasyonlara neden olduğunu öğrenir
Çevresel ajanların hangi anomali ve malformasyonlara neden olduğunu bilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Konjenital anomali ve malformasyon terimlerinin anlamları
2. Hafta  Konjenital anomali ve malformasyonların sıklıkla olaylandığı intrauterin dönemler
3. Hafta  Konjenital anomali ve malformasyonlara neden olan ana nedenler
4. Hafta  Konjenital anomalilere ve malformasyonlara neden olan kromozom anomalileri nelerdir
5. Hafta  Koromozom anomalileri hangi anomali ve malformasyonlara neden olur
6. Hafta  Konjenital anomali ve malformasyonlara neden olan enfeksiyon ajanları nelerdir
7. Hafta  Enfeksiyon ajanları hangi anomali ve malformasyonlara neden olur
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  ara sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve genel tekrar
10. Hafta  Konjenital anomali ve malformasyonlara neden olan kimyasal ajanlar nelerdir
11. Hafta  Kimyasal ajanlar hangi anomali ve malformasyonlara neden olur
12. Hafta  Konjenital anomali ve malformasyonların yaşamla ilişkisi
13. Hafta  Yaşamla bağdaşmayan anomali ve malformasyonlar
14. Hafta  Yaşamla bağdaşan anomali ve malformasyonlar
15. Hafta  Anomali ve malformasyonlardan korunma yolları
16. Hafta  Anomali ve malformasyonlardan korunma yolları
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
1
15
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
4
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
4
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
3
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
16
3
48
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
201
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Histoloji ve Embriyoloji alanında “Bilim Doktoru” düzeyinde bilgi ve beceriye sahiptir.X
2
Histoloji ve Embriyoloji laboratuvarında rutin ve ileri düzey uygulamaları tek başına yapar.X
3
Histoloji ve Embriyoloji bilim disiplini ve bu disiplinin bir dalı olan invitro fertilizasyon ve embriyo transferi (IVF) alanı ile etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek, sentezler ve özgün sonuçlara ulaşır.X
4
Ekip çalışmasının önemini bilir ve histoloji ve embriyoloji laboratuvarı ya da IVF laboratuvarlarında ekip çalışmasına önem verir.X
5
Histoloji ve Embriyoloji bilim disiplininin gerektirdiği düzeyde tüm cihaz, bilgisayar ve ilgili programlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
6
Kanıta dayalı uygulama ve değerlendirme yetisine sahiptir, bu bilgilerini kullanarak Histoloji ve Embriyoloji ile ilgili ya da diğer disiplinler ile ortak kanıt oluşturacak çalışmalar yapar.X
7
Deneysel bir araştırma planlar, uygular ve sonuçlarını başka kaynaklardan da yararlanarak yorumlar, sentez yapar.X
8
Yaptığı çalışmayı ya da bir konu hakkında edindiği literatür bilgilerini bir makale haline getirir ve uluslararası bir dergide yayınlar.X
9
Histoloji ve Embriyoloji bilim disiplini içerisinde yapılan çalışmalarda kullanılacak istatistik programlarını bilir ve uygular.X
10
Histoloji ve IVF laboratuvar uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
11
Eleştirel düşünme becerisini kazanır; kendi disiplini ile ilgili bir literatürleri eleştirel olarak değerlendirir.X
12
Bilim disiplini ile ilgili bir konuda kanıta dayalı literatür seçimini gerçekleştirerek, multidisipliner yaklaşımlar ile seminer hazırlayıp, sunar.X
13
Yaşam boyu öğrenme ilkelerine uyarak ulusal ve uluslar arası platformda çeşitli kongre ve toplantılara katılarak kendini günceller.X
14
Histoloji ve Embriyoloji alanındaki kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.X
15
Yaptığı çalışmalarda insan ya da deney hayvanı etik kurallarına uyar, insan ilişkilerinde iletişim becerilerini aktif kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Gülnur Take Kaplanoğlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/gtake)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gulnurtake@gmail.com , gtake@gazi.edu.tr)