GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİNAPTİK İLETİMİN MODÜLASYONU : İKİNCİ HABERCİLER/FZY-6050
Dersin Adı: SİNAPTİK İLETİMİN MODÜLASYONU : İKİNCİ HABERCİLER
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda öğrenci; Sinaptik iletimin düzenlenmesinde sinyal yolaklarının neler olduğunu öğrenir.
Sinyal yolaklarının hangi ikinci haberci moleküller üzerinden etkilendiğini ayırt eder
Sinyal yolakları ile gen transkripsiyonunun düzenlenmesi arasındaki ilişkiyi kavrar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Hücre-hücre haberleşmesi
2. Hafta  Nöral, parakrin,otokrin,endokrin haberleşme
3. Hafta  Kimyasal habercilerin reseptörleri
4. Hafta  Reseptör sayısının düzenlenmesi ve duyarsızlaşma
5. Hafta  G proteinleri ile eşleşmiş reseptörler
6. Hafta  cAMP yolağı
7. Hafta  cAMP bağımlı protein kinazlar
8. Hafta  IP3 ve DAG yolakları
9. Hafta  Araşidonik asit yolakları
10. Hafta  Tirozin kinaz yolağı
11. Hafta  Gaz ikincil haberciler: NO ve CO
12. Hafta  Protein kinazlar ve Fosfoprotein fosfatazlar
13. Hafta  Sinyal yolakları ile gen transkripsiyonunun düzenlenmesi
14. Hafta  Bir ikincil haberci olarak hücre içi Ca2+ iyonu Kalsiyum bağlayıcı proteinler ve Kalsiyum etkilerinin mekanizmaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
10
50
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
144
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel fizyoloji bilgisini ders düzeyinde öğrenciye aktarır ve uygun yöntemlerle ölçüp, değerlendirebilirX
2
Elektrofizyolojik, hematolojik, solunumsal ve diğer fonksiyonlarla ilgili ölçme ve değerlendirmeleri profesyonel düzeyde yapabilecek bilgi, beceriye sahiptir
3
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanır
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak bilime yenilik getirecek düzeyde araştırmalar yapar, sonuçlarını kanıta dayalı olarak yorumlar.
5
Ekip çalışmalarında işbirliği, iletişim ve liderlik becerisi edinir ve ekip arkadaşlarının gelişimine katkıda bulunurX
6
Çalışmalarında insan ve hayvan haklarını gözeten etik değerlere en üst düzeyde duyarlılık gösterir.X
7
Alanında elde ettiği deneyimi ve çalışma sonuçlarını bilimsel ortamlarda etkili ve profesyonel düzeyde, bilimsel araştırma ve yayın etiğine uygun şekilde sunar.X
8
Deneysel çalışmaların zaman içinde kliniğe uyarlanabilir ve insan sağlığına katkıda bulunabilir nitelikte olmasını önemserX
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve uygularX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. SİBEL DİNÇER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/sdincer/ )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sdincer@gazi.edu.tr)