GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOELEKTRİK POTANSİYELLER/FZY-5030
Dersin Adı: BİYOELEKTRİK POTANSİYELLER
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci bu dersin sonunda; Hücrede dinlenim potansiyellerinin iyonik mekanizmalarını öğrenir
Vücuttaki farklı uyarılabilir dokuların membran potansiyellerinin oluşum mekanizmalarını ayırt eder
Uyarılabilir hücrelerde aksiyon potansiyelinin oluşumunu öğrenir
Hücre zarı boyunca impuls iletimini öğrenir
Dokuların elektriksel aktivitesini ölçen sistemleri öğrenir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Vücudun genel organizasyonu
2. Hafta  Vücut sıvılarının kompozisyonu
3. Hafta  Hücre zarı
4. Hafta  Hücre zarında iyon dağılımı
5. Hafta  Hücre zarından sıvı ve madde iletimi: Diffüzyon, ozmoz, aktif transport
6. Hafta  Hücre zarında iyon kanalları: Diffüzyon kanalları; kapılı kanallar
7. Hafta  İyonlara etki eden güçler, Nernst dengesi, Gibbs Donnan dengesi
8. Hafta  Zarda elektrojenik pompa Na-K ATPaz'ın regülasyonu
9. Hafta  Zar potansiyellerinin oluşumu Farklı hücrelerin dinlenim zar potansiyeli
10. Hafta  Uyarılabilen bir hücrede aksiyon potansiyeli
11. Hafta  Lokal elektrotonik potansiyeller ve iletilebilen aksiyon potansiyelleri arasındaki farklar
12. Hafta  Myelinli ve myelinsiz sinir liflerinde impuls iletimi
13. Hafta  Ortodromik ve antidromik ileti
14. Hafta  Biyoelektrik potansiyellerin katod ışınlı osiloskopta ölçülmesi
15. Hafta  Karışık sinirlerin özellikleri Sinir lifi tipleri
16. Hafta  Sinir dejenerasyonu ve rejenerasyonu Sinir büyüme faktörleri
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
6
36
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
144
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel fizyoloji bilgisini ders düzeyinde öğrenciye aktarır ve uygun yöntemlerle ölçüp, değerlendirebilirX
2
Elektrofizyolojik, hematolojik, solunumsal ve diğer fonksiyonlarla ilgili ölçme ve değerlendirmeleri profesyonel düzeyde yapabilecek bilgi, beceriye sahiptirX
3
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanır
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak bilime yenilik getirecek düzeyde araştırmalar yapar, sonuçlarını kanıta dayalı olarak yorumlar.
5
Ekip çalışmalarında işbirliği, iletişim ve liderlik becerisi edinir ve ekip arkadaşlarının gelişimine katkıda bulunur
6
Çalışmalarında insan ve hayvan haklarını gözeten etik değerlere en üst düzeyde duyarlılık gösterir.
7
Alanında elde ettiği deneyimi ve çalışma sonuçlarını bilimsel ortamlarda etkili ve profesyonel düzeyde, bilimsel araştırma ve yayın etiğine uygun şekilde sunar.X
8
Deneysel çalışmaların zaman içinde kliniğe uyarlanabilir ve insan sağlığına katkıda bulunabilir nitelikte olmasını önemserX
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve uygularX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Sibel Dinçer)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sdincer@gazi.edu.tr)