GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ SİNDİRİM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ/FZY-5010
Dersin Adı: İLERİ SİNDİRİM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sindirim sistemi fonksiyonları ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi
Sindirim sisteminin genel prensiplerini tanımlar
Motilitenin düzenlenmesini ve patolojik durumları açıklar
Çiğneme, Salya salgısı, Yutma ve Özefagus fonksiyonlarını açıklar
Midenin motor fonksiyonları ve Mide sekresyonlarını açıklar
Karaciğer fonksiyonları ve safra salgısının öğrenilmesi
Pankreasın egzokrin salgısını ve fonksiyonlarını açıklar
İnce ve Kalın barsakların fonksiyonlarının öğrenilmesi
Sindirim kanalı bozukluklarının fizyolojisi
esin alınımının düzenlenmesi, obesite ve açlık

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sindirim sisteminin genel prensipleri .
2. Hafta  Çiğneme ve Salya salgısı
3. Hafta  Motilitenin düzenlenmesi
4. Hafta   Yutma ve Özefagus
5. Hafta   Midenin motor fonksiyonları
6. Hafta   Mide sekresyonu
7. Hafta  Pankreasın egzokrin salgısı
8. Hafta  Karaciğer fonksiyonları ve safra salgısı
9. Hafta  Literatür tartışması
10. Hafta   İnce barsaklarda salgılama ve Emilim
11. Hafta   İnce barsaklarda salgılama ve Emilim
12. Hafta  Kalın barsaklar fonksiyonları
13. Hafta  Sindirim kanalı bozukluklarının fizyolojisi , besin alınımının düzenlenmesi, obesite ve açlık
14. Hafta  Literatür Tartışması
15. Hafta  Makale sunumu
16. Hafta  Sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
0
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
139
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel fizyoloji bilgisini ders düzeyinde öğrenciye aktarır ve uygun yöntemlerle ölçüp, değerlendirebilirX
2
Elektrofizyolojik, hematolojik, solunumsal ve diğer fonksiyonlarla ilgili ölçme ve değerlendirmeleri profesyonel düzeyde yapabilecek bilgi, beceriye sahiptirX
3
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak bilime yenilik getirecek düzeyde araştırmalar yapar, sonuçlarını kanıta dayalı olarak yorumlar.X
5
Ekip çalışmalarında işbirliği, iletişim ve liderlik becerisi edinir ve ekip arkadaşlarının gelişimine katkıda bulunurX
6
Çalışmalarında insan ve hayvan haklarını gözeten etik değerlere en üst düzeyde duyarlılık gösterir.X
7
Alanında elde ettiği deneyimi ve çalışma sonuçlarını bilimsel ortamlarda etkili ve profesyonel düzeyde, bilimsel araştırma ve yayın etiğine uygun şekilde sunar.X
8
Deneysel çalışmaların zaman içinde kliniğe uyarlanabilir ve insan sağlığına katkıda bulunabilir nitelikte olmasını önemserX
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve uygularX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Çiğdem ÖZER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (yok)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( ozercigdem@yahoo.co.uk)