GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ KAS FİZYOLOJİSİ/FZY-3020
Dersin Adı: İLERİ KAS FİZYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İskelet kas yapısını ve kasılma mekanizmasını açıklar.
İskelet kasının kontraksiyon tiplerini listeler ve birbirleriyle karşılaştırır
Motor ünitenin ne olduğunu ve iskelet kaslarının değişen kuvvet ve sürede dereceli kasılmaları nasıl oluşturabildiğini açıklar
Elektromiyografinin fiziksel temelini açıklar, bir araştırma yöntemi olarak kullanımını tartışır
İskelet kası tiplerinin yapısal, metabolik ve düzenleyici yönlerini karşılaştırır
3 kas tipinin (iskelet, kalp, düz kas) yapısal, metabolik ve düzenleyici yönleri karşılaştırır.
Düz kas yapısını ve kasılma mekanizmasını açıklar.
Kalp kası yapısını ve kasılma mekanizmasını açıklar.
Kas fonksiyonlarını değerlendirmek için farklı yöntemleri kullanır ve topladığı verileri uygun şekilde değerlendirir
Laboratuvar çalışmalarından topladığı verileri eleştirel gözle, güncel bilgilerle karşılaştırır ve bulgularını sunar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ön değerlendirme ve kas fizyolojisine giriş
2. Hafta  İskelet kasının fizyolojik yapısı, uyarılma mekanizması ve kas aksiyon potansiyeli
3. Hafta  Eksitasyon - kontraksiyon eşleşmesi ve kasılmanın moleküler mekanizması
4. Hafta  Kas sarsısı, kasılma tipleri ve iskelet kasının mekanik özellikleri
5. Hafta  Motor ünite kavramı, kasın enerji metabolizması ve iskelet kası tipleri
6. Hafta  LAB. İn - vitro iskelet kası deneyleri
7. Hafta  Kasılmaların birikmesi ve kasılma kuvvetine etki eden diğer faktörler
8. Hafta  Yorgun kas ve kas plastisitesi
9. Hafta  Kasa ait proprioseptörler ve kas tonusunun regülasyonu
10. Hafta  LAB. EMG kaydı alınması ve incelenmesi
11. Hafta  Ara değerlendirme ve makale sunumları
12. Hafta  Kalp kası ve iskelet kası arasındaki farklılıklar ve bunların fonksiyona yansıması
13. Hafta  Düz kas yapısı, tipleri ve kasılma mekanizması
14. Hafta  Düz kasın mekanik özellikleri
15. Hafta  LAB. İn - situ kalp ve in - vitro düz kas çalışması
16. Hafta  Sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
3
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
4
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
149
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel fizyoloji bilgisini ders düzeyinde öğrenciye aktarır ve uygun yöntemlerle ölçüp, değerlendirebilirX
2
Elektrofizyolojik, hematolojik, solunumsal ve diğer fonksiyonlarla ilgili ölçme ve değerlendirmeleri profesyonel düzeyde yapabilecek bilgi, beceriye sahiptirX
3
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak bilime yenilik getirecek düzeyde araştırmalar yapar, sonuçlarını kanıta dayalı olarak yorumlar.X
5
Ekip çalışmalarında işbirliği, iletişim ve liderlik becerisi edinir ve ekip arkadaşlarının gelişimine katkıda bulunurX
6
Çalışmalarında insan ve hayvan haklarını gözeten etik değerlere en üst düzeyde duyarlılık gösterir.X
7
Alanında elde ettiği deneyimi ve çalışma sonuçlarını bilimsel ortamlarda etkili ve profesyonel düzeyde, bilimsel araştırma ve yayın etiğine uygun şekilde sunar.X
8
Deneysel çalışmaların zaman içinde kliniğe uyarlanabilir ve insan sağlığına katkıda bulunabilir nitelikte olmasını önemserX
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve uygularX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Meltem SEVGİLİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (msevgili@gazi.edu.tr)