GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PERİFERİK SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ/FZY-3030
Dersin Adı: PERİFERİK SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler bu dersin sonunda nöron ve nöroglial hücre tiplerini ve fonksiyonlarını tanımlayabilir
Öğrenciler bu dersin sonunda periferik sinirlerde myelinin nasıl olutuğunu tanımlayabilir
Öğrenciler bu dersin sonunda transport mekanizmalarını tanımlayabilir
Öğrenciler bu dersin sonunda nöron hasarının tiplerini ve nöron rejenerasyonunu tanımlayabilir
Öğrenciler bu dersin sonunda aksiyon potansiyelinin akson boyunca iletilmesini tanımlayabilir
Öğrenciler bu dersin sonunda elektriksel ve kimyasal sinaptik iletiyi tanımlayabilir
Öğrenciler bu dersin sonunda sinir-kas kavşağında ve merkezi sinapslarda sinaptik iletinin mekanizmasını tanımlayabilir
Öğrenciler bu dersin sonunda duysal reseptörlerin özelliklerini tanımlayabilir ve reseptörleri sınıflayabilir
Öğrenciler bu dersin sonunda nörotransmitterlerin sentez ve yıkım basamaklarını sayabilir ve fonksiyonlarını tanımlayabilir
Öğrenciler bu dersin sonunda nörotransmitter fonksiyon bozukluğu ile ilişkili klinik durumları tanımlayabilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Nöron tipleri ve fonksiyonları
2. Hafta  Nöroglial hücrelerin tipleri ve fonksiyonları
3. Hafta   Aksonal transport
4. Hafta   Wallerian dejenerasyon ve rejenerasyon
5. Hafta   Elektriksel ve kimyasal sinaptik ileti
6. Hafta   Sinir-kas kavşağı
7. Hafta  Sinir-kas kavşağından iletiyi etkileyen hastalıklar ( Myastenia Gravis ve Lambert Eaton Sendromu, Botulizm ve Tetanoz)
8. Hafta  Nörotransmitterlerin sınıflandırılması: Küçük moleküllü nörotransmitterler; uyarıcı ve inhibe edici aminoasitler, Aminler, Nöroaktif peptidler ve gaz nörotransmitterler
9. Hafta  Nörotransmitter salınımının mekanizması
10. Hafta  Nörotransmitter reseptörleri-İyonotropik ve metabotropik reseptörler
11. Hafta  Reseptörlerin düzenlenmesi: Artırıcı ve azaltıcı düzenlemeler
12. Hafta  Sinaptik potensiyeller: Uyarıcı ve inhibe edici sinaptik potensiyeller (EPSP'ler ve IPSP'ler)
13. Hafta   Sinaptik bütünleme: Uzaysal ve temporal sumasyonlar
14. Hafta  Presinaptik ve postsinaptik kolaylaştırma ve inhibisyon, tetani sonrası ve uzun süreli güçlendirme
15. Hafta  Makale sunumu
16. Hafta  Makale sunumu
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
6
24
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
138
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel fizyoloji bilgisini ders düzeyinde öğrenciye aktarır ve uygun yöntemlerle ölçüp, değerlendirebilirX
2
Elektrofizyolojik, hematolojik, solunumsal ve diğer fonksiyonlarla ilgili ölçme ve değerlendirmeleri profesyonel düzeyde yapabilecek bilgi, beceriye sahiptirX
3
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak bilime yenilik getirecek düzeyde araştırmalar yapar, sonuçlarını kanıta dayalı olarak yorumlar.X
5
Ekip çalışmalarında işbirliği, iletişim ve liderlik becerisi edinir ve ekip arkadaşlarının gelişimine katkıda bulunurX
6
Çalışmalarında insan ve hayvan haklarını gözeten etik değerlere en üst düzeyde duyarlılık gösterir.X
7
Alanında elde ettiği deneyimi ve çalışma sonuçlarını bilimsel ortamlarda etkili ve profesyonel düzeyde, bilimsel araştırma ve yayın etiğine uygun şekilde sunar.X
8
Deneysel çalışmaların zaman içinde kliniğe uyarlanabilir ve insan sağlığına katkıda bulunabilir nitelikte olmasını önemserX
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve uygularX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Sibel Dinçer)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/sdincer)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sdincer@gazi.edu.tr , sdincer2@gmail.com)