GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ BOŞALTIM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ/FZY-6010
Dersin Adı: İLERİ BOŞALTIM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Boşaltım sistemininin görevlerini tanımlar
Glomerular filtration ve Tubular Reabsorbsiyonu açıklar
Konsantre ve dilüe idrar çıkartma ve etkileyen faktörleri tanımlar
Üriner sistemle ilişkili hormonları listeler ve açıklar
Üriner sistemle ilişkili hormonlar
Miksiyon ile ilgili refleksi açıklar
Klirens kavramını ve böbrek fonksiyon testlerini açıklar
Diüretikler ve etki mekanizmalarını açıklar
Asit-baz dengesi bozukkuklarunu tanımlar Böbreklerin tompon fonksiyonlarını açıklar
Boşaltım sistemi ile diğer sistemlerin etkileşimlerini inceler

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Boşaltım sistemininin görevler ve Renin angiotensin sistemi
2. Hafta  Glomerular filtration
3. Hafta  Tubüler Reabsorbsiyon
4. Hafta  Tubüler Reabsorbsiyon
5. Hafta  Konsantre ve dilüe idrar çıkartma
6. Hafta   Üriner sistemle ilişkili hormonlar
7. Hafta  Asit baz dengesi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Böbreklerin tompon fonksiyonları
10. Hafta  Miksiyon,
11. Hafta  Klirens, Diüretikler ve etki mekanizmaları
12. Hafta  Böbrek fonksiyon bozuklukları fizyopatolojisi
13. Hafta  Literatür tartışması
14. Hafta  Makale sunumu
15. Hafta  Literatür tartışma
16. Hafta  Sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
144
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel fizyoloji bilgisini ders düzeyinde öğrenciye aktarır ve uygun yöntemlerle ölçüp, değerlendirebilirX
2
Elektrofizyolojik, hematolojik, solunumsal ve diğer fonksiyonlarla ilgili ölçme ve değerlendirmeleri profesyonel düzeyde yapabilecek bilgi, beceriye sahiptirX
3
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak bilime yenilik getirecek düzeyde araştırmalar yapar, sonuçlarını kanıta dayalı olarak yorumlar.X
5
Ekip çalışmalarında işbirliği, iletişim ve liderlik becerisi edinir ve ekip arkadaşlarının gelişimine katkıda bulunurX
6
Çalışmalarında insan ve hayvan haklarını gözeten etik değerlere en üst düzeyde duyarlılık gösterir.X
7
Alanında elde ettiği deneyimi ve çalışma sonuçlarını bilimsel ortamlarda etkili ve profesyonel düzeyde, bilimsel araştırma ve yayın etiğine uygun şekilde sunar.X
8
Deneysel çalışmaların zaman içinde kliniğe uyarlanabilir ve insan sağlığına katkıda bulunabilir nitelikte olmasını önemserX
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve uygularX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. ÇİĞDEM ÖZER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (yok)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozercigdem@yahoo.co.uk)