GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANTRAL SİNİR SİSTEMİNİN MOTOR FONKSİYONLARI/FZY - 4050
Dersin Adı: SANTRAL SİNİR SİSTEMİNİN MOTOR FONKSİYONLARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sinir sisteminde motor kontrolü sağlayan yapıları ve bunların fonksiyonlarını öğrenir
Refleks, otomatik ve istemli hareketlerin temel fizyolojik mekanizmalarını kavrar
Kortikal motor yolların fonksiyonlarını ve bu yolların patolojisinde ortaya çıkan bulguları tanımlar
Medulla spinalis lezyonları, spinal şok, üst ve alt motor nöron hastalıklarının fizyopatolojisine hakim olur
Beyin sapının önemini ve beyin sapından başlayan inen yolların kas tonusu ve gerim refleksi üzerindeki rolünü kavrar.
Serebrovasküler atak, Parkinson hastalığı, Huntington hastalığı, serebellar hastalıklar, Amyotrofik Lateral Skleroz ve motor afaziler gibi nörolojik hastalıklara yol açan temel fizyopatolojik mekanizmaları kavrar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Santral sinir sisteminin (SSS)temel fizyolojk-anatomisi SSS'nin integratif fonksiyonları SSS'nin üç büyük seviyesi
2. Hafta   Motor fonksiyonlar Spinal kord seviyesi: Reflekslerin genel özellikleri, Derin tendon refleksleri (DTR)
3. Hafta   Gerilme refleksi, kas tonusu Golgi tendon refleksi, geriçekme refleksi,çapraz ekstensiyon refleksi
4. Hafta  Beyin sapının önemi: Beyin sapında yaşamsal merkezler, koma, ölüm Retiküler aktive edici sistem (RAS)
5. Hafta  Beyin sapından geçen yollar Vücudun postür ve pozisyonları
6. Hafta  Motor korteks ve anterolateral sistem
7. Hafta  Spinal kord lezyonları, spinal şok Üst ve alt motor nöron hastalıkları
8. Hafta  Bazal ganglionlar Bazal ganglionların direkt ve indirekt yolları Vücudun otomatik hareketleri
9. Hafta  Bazal ganglion hastalıklarının fizyopatolojisi Parkinson hastalığı, Huntington hastalığı
10. Hafta  Serebellum Serebellumun fizyolojik anatomisi Serebellumda sinirsel bağlantılar
11. Hafta  Beynin içgüdüsel ve davranışsal aktivitesi Limbik sistem Hipotalamus, talamus
12. Hafta  Elektroensefelogramın (EEG)fizyolojik temeli Şuur, uyanıklık ve uyku
13. Hafta  Sinir sisteminin yüksek fonksiyonları Konuşma fizyolojisi Öğrenme ve hafızanın temel prensipleri
14. Hafta  Nöral plastisite Nörogenez Bilişsel fonksiyon bozuklukları
15. Hafta  Literatür tartışması
16. Hafta  Literatür tartışması
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
2
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
106
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel fizyoloji bilgisini ders düzeyinde öğrenciye aktarır ve uygun yöntemlerle ölçüp, değerlendirebilirX
2
Elektrofizyolojik, hematolojik, solunumsal ve diğer fonksiyonlarla ilgili ölçme ve değerlendirmeleri profesyonel düzeyde yapabilecek bilgi, beceriye sahiptir
3
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanır
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak bilime yenilik getirecek düzeyde araştırmalar yapar, sonuçlarını kanıta dayalı olarak yorumlar.
5
Ekip çalışmalarında işbirliği, iletişim ve liderlik becerisi edinir ve ekip arkadaşlarının gelişimine katkıda bulunurX
6
Çalışmalarında insan ve hayvan haklarını gözeten etik değerlere en üst düzeyde duyarlılık gösterir.X
7
Alanında elde ettiği deneyimi ve çalışma sonuçlarını bilimsel ortamlarda etkili ve profesyonel düzeyde, bilimsel araştırma ve yayın etiğine uygun şekilde sunar.X
8
Deneysel çalışmaların zaman içinde kliniğe uyarlanabilir ve insan sağlığına katkıda bulunabilir nitelikte olmasını önemserX
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve uygularX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Sibel Dinçer)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sdincer@gazi.edu.tr)