GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
T VE B RESEPTÖR ÇEŞİTLİLİK MEKANİZMASI/İMM-3030
Dersin Adı: T VE B RESEPTÖR ÇEŞİTLİLİK MEKANİZMASI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ayşegül ATAK YÜCEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aysegula
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aysegula@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
T ve B lenfosit reseptörlerinin yapısını ve fonksiyonlarını öğrenir
T ve B lenfositlerde reseptör çeşitliliğini ve mekanizmalarını öğrenir







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Temel İmmünoloji - I Temel İmmünoloji - II Lenfosit ontogenezi Lenfosit gelişimi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Antijen sunumu ve antijen sunucu hücreler
2. Hafta  B hücre antijen reseptörü, yapısı, fonksiyonu ve sinyalizasyon mekanizmaları
3. Hafta  T hücre antijen reseptörü, yapısı, fonksiyonu ve sinyalizasyon mekanizmaları
4. Hafta  Çeşitlilik neden gereklidir?
5. Hafta  Lenfosit ontogenezi ve gelişimi sırasında çeşitlilik nasıl oluşur? "Linkage disequilibrium" nedir?
6. Hafta  Ara tekrar
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  VDJ gen rearranjmanı (B hücreler için)
9. Hafta  VDJ gen rearranjmanı (T hücreler için)
10. Hafta  Terminal deoksinükleotidil transferaz (Tdt)ve bileşim yerindeki çeşitlilik
11. Hafta  Rearanjmanı aktive eden gen 1 (RAG1) ve RAG2, Omenn sendromu, Ağır Kombine İmmün yetmezlik (SCID)
12. Hafta  T hücre reseptör çeşitliliğinde sitokinlerin rolü
13. Hafta  B hücre reseptör çeşitliliğinde sitokinlerin rolü
14. Hafta  Afinite matürasyonu ve avidite testleri
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Paul WE. Fundamental Immunology, Merritt J, Seto J, Martin SP, Warnuck CJ, Jenny C (eds), 5th ed.Lippincott Williams and Wilkins Publishers.USA, 2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Öğrenci Sunumu
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
50
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Öğrenciler, immünolojinin prensipleri ve ileri immünoloji konularını öğrenmelidir.X
2
Öğrenciler bir araştırma projesi hazırlama, tamamlama, değerlendirme ve öğrenci danışmanlığı yapabilme becerilerini kazanabilmelidir.X
3
Programı bitiren öğrenciler immünolojik teknikleri uygulayabilmeli ve seminer ve ders anlatma becerilerini kazanabilmelidir.X
4
Öğrenciler, immün sistemin hastalıklarla ilişkisini, ana mekanizmalarını ve ilgili manüplasyonları öğrenmelidir.X
5
Öğrenciler, temel testlere ek olarak immünolojik araştırma çalışmalarında kullanılan gelişmiş özel testler hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olmalı ve uygulama becerisi kazanmalıdır.X
6
Öğrenciler, immünoloijinin tümör ve transplantasyon ile ilişkili mekanizmalarda oynadığı rolü öğrenmelidir.X
7
Öğrenciler, akım sitometrisi konusunda teorik bilgi sahibi olmalı ve araştırma planlayabilmelidir.X
8
Öğrenciler, immün yetmezlikler konusunda bilgi sahibi olmalı ve hastaları immünolojik açıdan değerlendirebilme yetisine sahip olmalıdır.X
9
Öğrenciler, proje sonucunda elde edilen verileri değerlendirebilmeli ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olmalıdır.X
10
Öğrenciler, deney hayvanları ile çalışmanın pratik, teorik ve etik yönleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmalıdır.X