GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ/4200999
Dersin Adı: DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Çimen KARASU, Prof.Dr. Canan ULUOĞLU, Prof.Dr. H.Zafer GÜNEY, Prof.Dr. Süreyya BARUN, Doç.Dr. Sevil Özger İLHAN, Doç.Dr. Ergin DİLEKÖZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://med.gazi.edu.tr/posts/view/title/tibbi-farmakoloji-221
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cimenkrs@gmail.com, culuoglu@gazi.edu.tr, zguney@gazi.edu.tr, sbarun99@hotmail.com, soilhan@hotmail.com, edilekoz@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Farmakolojinin temel prensipleri ve çalışma alanlarının kavranması.
Farmakolojide yeni yönelimlerin öğrenilmesi ve değerlendirilmesi.
Yeni gelişen metodlar hakkında bilgi sahibi olunması.
Multidisipliner yaklaşımın öneminin ve uygulama biçimlerinin kavranması.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Literatür taraması
2. Hafta  Literatür taraması
3. Hafta  Literatür taraması
4. Hafta  Literatür taraması
5. Hafta  Öğrencilerin danışmanları ile görüşüp tartışması
6. Hafta  Öğrencilerin danışmanları ile görüşüp tartışması
7. Hafta  Öğrencilerin danışmanları ile görüşüp tartışması
8. Hafta  Öğrencilerin danışmanları ile görüşüp tartışması
9. Hafta  Öğrencilerin danışmanları ile görüşüp tartışması
10. Hafta  Öğrencilerin danışmanları ile görüşüp tartışması
11. Hafta  Öğrencilerin danışmanları ile görüşüp tartışması
12. Hafta  Sunum hazırlığı
13. Hafta  Sunum hazırlığı
14. Hafta  Sunum hazırlığı
15. Hafta  Sunum hazırlığı
16. Hafta  Sunum
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yok
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
6
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Farmakoloji disiplininin gerektirdiği sorumlulukları yerine getirebilecek beceriye sahip olur.X
2
İlaç etkisine ilişkin temel kavramları öğrenir. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini ve kriterlerini kavramış olur.X
3
- İlaç etkisinin değerlendirilmesinde kullanılan belirli deneysel yöntemleri öğrenir.X
4
Farmakoloji ile ilgili deneysel hastalık modellerini öğrenir ve bu modelleri yürütebilecek donanımı elde eder, deney hayvanları ile çalışma becerisi kazanır.X
5
- İlaç tarama testleri ve bu testlerin uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.X
6
Hücrelerin işlevlerini düzenleyen moleküler mekanizmaları, hücrede uyarı ileti sistemlerini ve bunlara farmakolojik yaklaşımı öğrenir.X
7
Bilimsel verilere ulaşmayı ve verileri çözümleyerek akıl yürütmeyi öğrenir.X
8
Bilimsel sunum yapma ve bilimsel yazı yazma konusunda gerekli bilgi, beceri ve davranış özelliklerini edinmiş olur.X
9
Organizmadaki fizyolojik süreçleri bağlı oldukları sistemler çerçevesinde kavrar, patolojik değişiklikleri hakkında bilgi edinir ve bu durumlarla ilişkili ilaçların etki mekanizmalarını öğrenir.X
10
Moleküler, hücresel farmakoloji ve sistemler farmakolojisi düzeyinde geniş ve geçerli bilgi ile mekanizmaları açıklayabilir, spesifik araştırma alanına yönelik detaylı bilgi ile kavramları tartışabilir.X