GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GASTROİNTESTİNAL SİSTEM RAHATSIZLIKLARINDA KULLANILAN DOĞAL ÜRÜNLER VE BİYOAKTİVİDE TARAMA YÖNTEMLER/FRG-6130
Dersin Adı: GASTROİNTESTİNAL SİSTEM RAHATSIZLIKLARINDA KULLANILAN DOĞAL ÜRÜNLER VE BİYOAKTİVİDE TARAMA YÖNTEMLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
GIS hastalıkları üzerinde etkili doğal kaynaklı ürün ve maddeleri bilir.
GIS üzerinde biyoaktivite çalışmalarının nasıl yapılabileceği hakkında bilgi sahibidir (özellikle peptik ülser üzerinde).

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  GIS anatomisi ve tanımlar, ön bilgiler.
2. Hafta  Peptik ülser patogenezi, Helicobacter pylori ve peptik ülserdeki rolü. Günümüzde peptik ülser tedavisinin genel tedavi protokolü.
3. Hafta  Antiülserojenik aktivite tayini için bitki seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar.
4. Hafta  Genel bir antiülserojenik aktivite tayini çalışmasının tasarlanması, hazırlık aşaması, deney hayvanları, model seçimi vb önemli hususlar.
5. Hafta  Antiülserojenik etki için biyolojik aktivite ile yönlendirilen fraksiyonlama ve izolasyon çalışmaları.
6. Hafta  Tespit edilen etkinin detaylı araştırılmasına yönelik çalışmalar.
7. Hafta  Aktivitesi tespit edilen materyalin çeşitli antiülserojenik deney modelleri üzerine etkisi.
8. Hafta  Antiülserojenik etkili doğal kaynaklı materyaller, etki mekanizmaları, etkili bileşikler ve bu konudaki çalışmalar.
9. Hafta  Konstipasyon patogenezi, sınıflandırılması, önemli hususlar ve doğal kaynaklı laksatifler.
10. Hafta  Laksatif ve pürgatif etkili doğal kaynaklar, konstipasyondaki kullanımları.
11. Hafta  Antidiyareik, emetik ve antiemetik etkili doğal ürünler ve bu konudaki çalışmalar.
12. Hafta  Gastroözofajial reflü ve tedavisinde kullanılan doğal ürünler.
13. Hafta  Hepatoprotektif aktivite tayin yöntemleri.
14. Hafta  Hepatoprotektif etkili doğal kaynaklı materyaller, etki mekanizmaları, etkili bileşikler ve bu konudaki çalışmalar.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
10
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
149
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Farmakognozi alanında edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırmalarıyla geliştirir.X
2
Ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini hayat boyu derinleştirir.X
3
Farmakognozi alanında yeni bir fikir, yöntem, uygulama geliştirebilir, bilinen fikir, yöntem ve uygulamaları farklı alanlara uygular.X
4
Bilgisayar, gerekli teknik ekipman ve cihazları kullanarak, bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak veya farmakognozi ile ilişkili bilim dallarıyla ortaklaşa yürütür.X
5
Yürüttüğü/yer aldığı bir çalışmanın sonuçlarını eleştirel gözle yorumlayarak rapor haline getirerek bilimsel bir toplantıda sunar, ulusal ve uluslar arası hakemli bir dergide yayınlar.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek bilişsel analiz yeteneğine, bilgiye ve istatistiksel yöntemlere hâkimdir.X
7
Meslektaşları, sağlık mensupları, uzmanlar ve toplumla iletişim halindedir. En az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak bilgi ve fikirlerini paylaşır.X
8
Tıbbi bitkilerde bulunan sekonder metabolitleri tanır, bunların biyosentezi, biyotransformasyon ve biyoteknolojik yollarla üretimi hakkında bilgi sahibidir.X
9
Tıbbi bitkilerde biyolojik aktivitelerden sorumlu doğal bileşiklerin saflaştırılması, yapı tayini ve analizlerini bilir ve uygular.X
10
Halk ilaçları hakkında bilgi sahibidir, bir halk ilacı çalışmasını planlayarak yürütür.X
11
Bitkisel, hayvansal droglar, mantarlar ve deniz farmakognozisi hakkında bilgi sahibidir.X
12
Organizmadaki bozukluklar ve hastalıklarda kullanılabilecek doğal ürünleri, dermokozmetikleri, ilaç-ilaç ve ilaç-besin etkileşimlerini bilir.X
13
Bitkilerin biyolojik aktivitelerinin araştırılması için gerekli yöntemleri bilir ve uygular.X
14
Tıbbi ve zehirli bitkilerin ve mantarların taksonomisi hakkında fikir sahibidir, bunların mikroskobik, morfolojik özelliklerini, tıbbi ve toksik etkilerini bilir.X
15
Biyolojik kaynaklı maddelerin nitel ve nicel analizleri ile ilgili klasik ve enstrümantal teknikleri uygular.X
16
Bilinen biyolojik aktiviteler için yeni kaynakların araştırılması, bilinmeyen bir tıbbi bitkinin potansiyel ilaç aktif maddesi veya bitkisel ilaç olarak değerlendirilmesinde bilgi sahibidir.X
17
Farmakognozi, fitofarmasi ve etnobotanik gibi konularda bilginin toplanması, yorumlanması, duyurulmasında ulusal ve uluslar arası çalışmalarda görev alır.X
18
Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir.X
19
Tıbbi bitki, drog, drog preparatları ve biyoaktif bileşiklerin analizleri ve spesifikasyonlarının tespiti ile ilgili Farmakope analizleri hakkında bilgi sahibidir.X
20
Etnobotanik, etnofarmakolojik, geleneksel ve folklorik kullanımlar hakkındaki bilgilerini kullanarak yeni çalışmalar tasarlar.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.İlhan Gürbüz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/igurbuz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (igurbuz@gazi.edu.tr)