GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAKIN IR ve RAMAN SPEKTROSKOPİSİ/AKİ-5030
Dersin Adı: YAKIN IR ve RAMAN SPEKTROSKOPİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
NIR ve Raman spektroskopileri alanında temel prensiplere sahiptir.
NIR spektroskopisi ile alakalı farmasötik uygulamaları bilir.
Raman spektroskopisi ile alakalı farmasötik uygulamaları bilir.
Yüzeyde güçlendirilmiş Raman spektroskopisi (YGRS) ile alakalı farmasötik uygulamaları bilir.
NIR ve Raman cihazlarının kullanımlarını bilirler ve uygulamalarını yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yakın Infrared, temel prensipleri
2. Hafta  Enstrumentasyon, Yeni nesil NIR cihazları, FT-NIR, Akusto optik dalgaboyu seçiciler, CCD dedektörlü sistemler
3. Hafta  Gaz, sıvı, katı numune hücreleri, reflektans yöntemleri ve aksesuarları
4. Hafta  NIR gerçek zamanlı, hat üstü sensör sistemleri
5. Hafta  Kalitatif analizlerde kullanımı, endüstriyel ham madde girdilerinin uygunluk testleri, parçacık büyüklüğü, nem
6. Hafta  Near IR ve Kemometrik yaklaşımlar
7. Hafta  Kantitatif analizler, kalibrasyon teknikleri
8. Hafta  Otomatikleştirilmiş NIR sistemlerinin Farmasötik endüstrisinde kalitatif ve kantitatif uygulamalarına örnekler
9. Hafta  Raman Spektroskopisi temel prensipleri
10. Hafta  Enstrumentasyon, Dispersive ve FT Raman Spektrometreleri
11. Hafta  Farklı örnekleme sistemleri, mikroskop, fiber optik problar, proses takibi için problar
12. Hafta  Kantitatif analizler, Yüzey güçlendirilmiş Raman saçılması, SERS
13. Hafta  Raman Spektrskopisinin uygulamalarına örnekler
14. Hafta  NIR- Raman tekniklerinin kıyaslanması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
7
98
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
6
24
 Materyal tasarlama, uygulama
6
6
36
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
202
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Analitik düşünme, problem çözme ve bağımsız ve/veya ekip olarak çalışabilme becerilerine sahiptir.X
2
Analitik Kimya ile ilgili bilgiye erişebilmek için kütüphane olanaklarını, ulusal ve uluslararası yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptirX
3
Analitik Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması/çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar ve uzmanlık gerektiren konuları kullanarak sonuçlara ulaşır.X
4
Temel enstrümantal analiz yöntemleri bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.X
5
Ayırma teknikleri hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.X
6
Analitik yöntemleri geliştirir, valide eder, istatistiksel olarak değerlendirir ve farklı numunelere uygular.X
7
Yeni analiz yöntemleri geliştirerek bunları raporlandırır ve yayın haline dönüştürür.X
8
Sahip olduğu teorik bilgilerini ve deney bulgularını kullanarak doktora tezini hazırlar, sunar ve savunur.X
9
Analitik kimya alanındaki araştırmalara ulusal ve uluslarası bilimsel katkıda bulunur ve uzman kişiler ile alanındaki konular hakkında tartışabilir.X
10
Analitik Kimya konusunda ilgili endüstriyel alanlarda ve analitik laboratuvarlarında çalışmaları yönetebilecek becerilere sahiptir.X
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
12
Analitik Kimyanın temel konularını bilir ve aktarır.X
13
Bilimsel bir konu ile ilgili araştırma yapar ve bu araştırmayı görsel ve yazılı olarak sunar ve tartışır.X
14
Ulusal değerleri göz önünde tutarak güncel gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. .Dr Ugur Tamer)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/utamer)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (utamer@gazi.edu.tr)