GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜTLE SPEKTROMETRİ YÖNTEMLERİNİN METALOMİK YAKLAŞIMDA KULLANIMI/AKİ-6020
Dersin Adı: KÜTLE SPEKTROMETRİ YÖNTEMLERİNİN METALOMİK YAKLAŞIMDA KULLANIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Omik bilimi ile ilgili temel kavramlar
Kütle spektrometri hakkında bilgiye sahiptir
MS yöntemlerinin metallomik yaklaşımda kullanımını bilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Omik bilimi ile ilgili temel kavramlar. Proteomik-proteom ve Metalomik-metalom nedir
2. Hafta  Kütle spektrometriye (MS) giriş ve kısaca gelişimi, kütle spektrumu nedir, temel prensipler
3. Hafta  Atomik ve Moleküler MS yöntemlerinin metallomik yaklaşımda kullanımı, Enstrümantasyon
4. Hafta  İndüktif eşleşmiş plazma kütle spektrometre’nin (ICP-MS) metallomik analizde kullanımı
5. Hafta  İndüktif eşleşmiş plazma kütle spektrometre’nin (ICP-MS) metallomik analizde kullanımı
6. Hafta  MS iyon kaynakları hakkında bilgiler
7. Hafta  MS iyon kaynakları hakkında bilgiler
8. Hafta  Kütle analizörleri (quadropole, TOF) ve dedektörler
9. Hafta  Literatür tartışması
10. Hafta  Tandem MS konfigrasyonları ve iyon fragmantasyonu ile ilgili temel bilgiler
11. Hafta  Tandem MS konfigrasyonları ve iyon fragmantasyonu ile ilgili temel bilgiler
12. Hafta  Metallomik ve Proteomik alanda hibrit yöntemlerin kullanımı
13. Hafta  Proteinleri ayırmada Chip temelli mikroakışkanların iyon tuzaklı MS yönteminde kullanımı
14. Hafta  Kompleks numunelerde protein ve peptidlerin analizi için numune hazırlama
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
6
5
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
8
32
 Sunum
4
4
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
198
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Analitik düşünme, problem çözme ve bağımsız ve/veya ekip olarak çalışabilme becerilerine sahiptir.X
2
Analitik Kimya ile ilgili bilgiye erişebilmek için kütüphane olanaklarını, ulusal ve uluslararası yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptirX
3
Analitik Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması/çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar ve uzmanlık gerektiren konuları kullanarak sonuçlara ulaşır.X
4
Temel enstrümantal analiz yöntemleri bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.X
5
Ayırma teknikleri hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.X
6
Analitik yöntemleri geliştirir, valide eder, istatistiksel olarak değerlendirir ve farklı numunelere uygular.X
7
Yeni analiz yöntemleri geliştirerek bunları raporlandırır ve yayın haline dönüştürür.X
8
Sahip olduğu teorik bilgilerini ve deney bulgularını kullanarak doktora tezini hazırlar, sunar ve savunur.X
9
Analitik kimya alanındaki araştırmalara ulusal ve uluslarası bilimsel katkıda bulunur ve uzman kişiler ile alanındaki konular hakkında tartışabilir.X
10
Analitik Kimya konusunda ilgili endüstriyel alanlarda ve analitik laboratuvarlarında çalışmaları yönetebilecek becerilere sahiptir.X
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
12
Analitik Kimyanın temel konularını bilir ve aktarır.X
13
Bilimsel bir konu ile ilgili araştırma yapar ve bu araştırmayı görsel ve yazılı olarak sunar ve tartışır.X
14
Ulusal değerleri göz önünde tutarak güncel gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Doç. Dr. Orkun ALP)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/orkun)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (orkun@gazi.edu.tr)