GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NANOBİYOTEKNOLOJİNİN ANALİTİK UYGULAMALARI/AKİ-4020
Dersin Adı: NANOBİYOTEKNOLOJİNİN ANALİTİK UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Nanopartiküller hakknda bilgiye sahiptir.
Nanobiyoanalitik teknikler hakkında bilgiye sahiptir.
Yüzey kimyasını bilir.
Nano yapılarda nasıl karakterisazyon çalışmalarının yapıldığını bilir.
Nano yapıların hangi tekniklerle inşa edildiğini bilir.
Nanoteknoloji ile ilgili analitik uygulamaları bilir.
AFM, TEM, SEM gibi görüntüleme tekniklerinin temel prensiplerini bilir.
Biyolojik yapıların nano yapıdaki yüzeyler ile etkileşmesini bilir.
Antikor, enzim, aptamer, vb yapıların nanopartikül veya nano desenli yapılar üzerine nasıl bağlanacağını bilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Biyonanoteknolojiye giriş
2. Hafta  Nanoteknoloji uygulamalarında mikro akışkan cip cihazları
3. Hafta  Proteinlerin mikrokontakt ve prob yazılımı
4. Hafta  Polimerler ve biyoteknoloji uygulamaları
5. Hafta  Nanopartikül – biyomalzeme hibrit sistemleri
6. Hafta  DNA tabanlı nanoyapılar
7. Hafta  DNA – Altın nanopartikül konjugatları
8. Hafta  Nanoanalitik
9. Hafta  Kuantum noktalar ve ve biyolojik işaretleme
10. Hafta  Nanopartikül –moleküler etiketler
11. Hafta  Yüzey biyolojisi: Yüksek rezolüzyonlu mikroskoplar (TEM, SEM, AFM vb.) ile biyomoleküler yapıların analizi
12. Hafta  SERS ve SPR uygulamalarda nanopartiküllerin biyomodifikasyonu ve biyoanalitik uygulamaları
13. Hafta  SERS ve SPR uygulamalarda nanopartiküllerin biyomodifikasyonu ve biyoanalitik uygulamaları
14. Hafta  SERS ve SPR uygulamalarda nanopartiküllerin biyomodifikasyonu ve biyoanalitik uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
4
5
20
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Analitik düşünme, problem çözme ve bağımsız ve/veya ekip olarak çalışabilme becerilerine sahiptir.X
2
Analitik Kimya ile ilgili bilgiye erişebilmek için kütüphane olanaklarını, ulusal ve uluslararası yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptirX
3
Analitik Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması/çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar ve uzmanlık gerektiren konuları kullanarak sonuçlara ulaşır.X
4
Temel enstrümantal analiz yöntemleri bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.X
5
Ayırma teknikleri hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.X
6
Analitik yöntemleri geliştirir, valide eder, istatistiksel olarak değerlendirir ve farklı numunelere uygular.X
7
Yeni analiz yöntemleri geliştirerek bunları raporlandırır ve yayın haline dönüştürür.X
8
Sahip olduğu teorik bilgilerini ve deney bulgularını kullanarak doktora tezini hazırlar, sunar ve savunur.X
9
Analitik kimya alanındaki araştırmalara ulusal ve uluslarası bilimsel katkıda bulunur ve uzman kişiler ile alanındaki konular hakkında tartışabilir.X
10
Analitik Kimya konusunda ilgili endüstriyel alanlarda ve analitik laboratuvarlarında çalışmaları yönetebilecek becerilere sahiptir.X
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
12
Analitik Kimyanın temel konularını bilir ve aktarır.X
13
Bilimsel bir konu ile ilgili araştırma yapar ve bu araştırmayı görsel ve yazılı olarak sunar ve tartışır.X
14
Ulusal değerleri göz önünde tutarak güncel gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Uğur TAMER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/utamer)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (utamer@gazi.edu.tr)