GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOSENSÖRLER VE KULLANIM ALANLARI/AKİ-5020
Dersin Adı: BİYOSENSÖRLER VE KULLANIM ALANLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Biyosensörler hakkında temel kavramları bilir.
Farklı türdeki biyosensörler hakkında bilgi sahibidir.
Yöntemin uygulanışı hakkında bilgi sahibidir.
Bu alandaki ulusal ve uluslararası bilgileri takip eder, bilgisini geliştirir, yeni fikir üretebilir, deney bulgularından hareketle tezini hazırlar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sensör, biyosensör kavramı, tarihçesi
2. Hafta  Biyosensörü oluşturan parçalar, taşıması gereken özellikler
3. Hafta  Biyosensörlerde kullanılan moleküller
4. Hafta  Biyosensörlerin yapısı ve çalışma prensibi
5. Hafta  Biyoaffinite, biyokatalitik esaslı biyosensörler ve uygulamaları
6. Hafta  İmmobilize hücre, transmembran esaslı biyosensörler ve uygulamaları
7. Hafta  Optik esaslı biyosensörler, fotometrik, florimetrik ve biyolüminesans biyosensörler
8. Hafta  Elektrokimyasal esaslı biyosensörler, amperometrik, potansiyometrik ve yarı iletken biyosensörler
9. Hafta  Kalorimetri, piezoelektrik esaslı biyosensörler ve telesensörler
10. Hafta  DNA biyosensörler, taşıması gereken özellikler, DNA biyosensörlerin hazırlanması
11. Hafta  Elektrokimyasal DNA biyosensörler
12. Hafta  Nanopartiküllerin biyosensör olarak kullanımları
13. Hafta  Moleküler baskılanmış polimerlerin biyosensör olarak kullanımı
14. Hafta  Biyosensörlerin farmasötik ve biyolojik alanlarda kullanımı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
7
14
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Analitik düşünme, problem çözme ve bağımsız ve/veya ekip olarak çalışabilme becerilerine sahiptir.X
2
Analitik Kimya ile ilgili bilgiye erişebilmek için kütüphane olanaklarını, ulusal ve uluslararası yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptirX
3
Analitik Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması/çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar ve uzmanlık gerektiren konuları kullanarak sonuçlara ulaşır.X
4
Temel enstrümantal analiz yöntemleri bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.X
5
Ayırma teknikleri hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.X
6
Analitik yöntemleri geliştirir, valide eder, istatistiksel olarak değerlendirir ve farklı numunelere uygular.X
7
Yeni analiz yöntemleri geliştirerek bunları raporlandırır ve yayın haline dönüştürür.X
8
Sahip olduğu teorik bilgilerini ve deney bulgularını kullanarak doktora tezini hazırlar, sunar ve savunur.X
9
Analitik kimya alanındaki araştırmalara ulusal ve uluslarası bilimsel katkıda bulunur ve uzman kişiler ile alanındaki konular hakkında tartışabilir.X
10
Analitik Kimya konusunda ilgili endüstriyel alanlarda ve analitik laboratuvarlarında çalışmaları yönetebilecek becerilere sahiptir.X
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
12
Analitik Kimyanın temel konularını bilir ve aktarır.X
13
Bilimsel bir konu ile ilgili araştırma yapar ve bu araştırmayı görsel ve yazılı olarak sunar ve tartışır.X
14
Ulusal değerleri göz önünde tutarak güncel gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. H. Eda ŞATANA KARA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( websitem.gazi.edu.tr/site/eda)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (eda@gazi.edu.tr)