GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NANOPARTİKÜLLER, UYG.ALANLARI VE PARTİKÜL TOKSİKOLOJİNDEKİ YERLERİ/FTO-3100
Dersin Adı: NANOPARTİKÜLLER, UYG.ALANLARI VE PARTİKÜL TOKSİKOLOJİNDEKİ YERLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Partiküller arasında nanopartiküllerin, nanomateryallerin yerini bilmek
Nano-materyallerin tıp, teknoloji gibi alanlarda güvenli kullanımı için toksikolojinin rolünü kavramak
Nano-materyallerin güvenliğine yönelik yapılan toksisite testleri ve uygulama sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
Düzenlemelerde nano-materyallere ilişkin gelişmeleri bilmek
Nanopartikülerin sınıflandırılması, tanımlanması ve test edilmesine dikkat çekmek ve farkındalığı artırmak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş; madencilikten, nanoteknolojiye partikül toksikolojisinin tarihsel gelişimi
2. Hafta  Partiküllerin kimyasal ve fiziksel özellikleri, partiküller içinde nanopartiküllerin yeri
3. Hafta  Toksik partiküller ve toksik etki mekanizmaları (genotoksisite, sitotoksisite, immunotoksisite gibi)I
4. Hafta  Toksik partiküller ve toksik etki mekanizmaları (oksidatif stres, hücre iletim yolakları)II
5. Hafta  Partikül- hücre, partikül-organ etkileşimlerinde in vitro,in vivo ve ex vivo araştırma örneklerinin tartışılması
6. Hafta  Partiküllere ve nanopartiküllere mesleksel maruziyet olasılıkları ve ortaya çıkan karakteristik hastalıklar
7. Hafta  Partiküllere ve nanopartiküllere çevresel maruziyet olasılıkları (trafik, ısınma ve doğal kaynaklı PMxlerin özellikleri ve toksisiteleri)
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Nanopartiküllere dayanan nanoteknoloji nedir? Geleceği ne yönde şekillendirmektedir?
10. Hafta  Nanotıpta ve nano-materyallerde partiküllerin kullanımı (görüntüleme, teşhis, ilaç taşıma sistemleri)
11. Hafta  Nanopartiküllerin zararları ve riskleri (kardiyovaskuler sistem ve beyin)
12. Hafta  Mühendislik ürünü nanopartiküllerin toksikolojik değerlendirmesi ile ilgili ilerlemeler
13. Hafta  Nanopartiküllere yönelik test sistemleri
14. Hafta  Nanoürünlerin yasal düzenlemelerinin uluslararası kuruluşlarda karşılaştırılması
15. Hafta  Nanoürünlerden seçilen bir örneğin toksistesi ile ilgili ödev sunumu
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
9
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
18
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanırX
2
Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olurX
3
Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanırX
4
Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olurX
5
İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanırX
6
Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanırX
7
Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenirX
8
İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanırX
9
İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olurX
10
Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanırX
11
Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olurX
12
İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenirX
13
Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir
14
Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanırX
15
Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Gonca ÇAKMAK )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gcakmak@gazi.edu.tr)