GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İMMÜNOTOKSİSİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ/FTO-3110
Dersin Adı: İMMÜNOTOKSİSİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe(İngilizc
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci immün sistem fonksiyonlarını değerlendirmek için kullanılan test yöntemlerini öğrenecektir
Öğrenci, immün sistem bileşenleri ile etkileşen ksenobiyotiklerin meydana getirdiği değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak test yöntemler
Öğrenci biyolojik bariyerlerden geçerek farklı organ sistemleri ile etkileşen ksenobiyotik maruziyeti sonucunda meydana gelen immünotoksisitesinin değ
Öğrenci immünotoksisitenin değerlendirilmesi için kullanılan yöntemler ile elde ettiği verilerin risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenecek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İmmünotoksisitenin değerlendirilmesi – giriş
2. Hafta  İmmünotoksisitenin değerlendirilmesi – doğal immünite
3. Hafta  İmmünotoksisitenin değerlendirilmesi – hümoral immünite
4. Hafta  İmmünotoksisitenin değerlendirilmesi – hücresel immünite
5. Hafta  Sitokin ve sitokin profilinin değerlendirilmesi
6. Hafta  İmmünotoksikolojide in vitro modeller ve alternatif testler
7. Hafta  İmmünotoksikolojide deney hayvanı modelleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  İmmünotoksisitenin değerlendirilmesi ve biyolojik bariyerler
10. Hafta  Gelişimsel immünotoksisitenin değerlendirilmesi
11. Hafta  Aşırı duyarlılık cevaplarının değerlendirilmesi
12. Hafta  Otoimmün cevabın değerlendirilmesi
13. Hafta  İmmünotoksikolojiye genomik ve proteomik yaklaşımlar
14. Hafta  İmmünotoksikolojide düzenleyici kılavuzlar ve tehlikenin belirlenmesi
15. Hafta  İmmünotoksisite verilerinin risk değerlendirmesinde kullanımı
16. Hafta  Ödev ve sunum
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
8
3
24
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
3
42
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanırX
2
Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olurX
3
Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanırX
4
Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olurX
5
İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanırX
6
Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanırX
7
Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenirX
8
İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanırX
9
İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olur
10
Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanırX
11
Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olurX
12
İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenirX
13
Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir
14
Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanır
15
Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ayşe Başak ENGİN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/abengin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (abengin@gmail.com)