GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MOLEKÜLER TOKSİKOLOJİ II/FTO-3090
Dersin Adı: MOLEKÜLER TOKSİKOLOJİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe ve İngil
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Söz konusu alanların toksikolojik araştırmalarda nasıl kullanılabileceğini bilmek ve biyoinformatik sayesinde özel bir gene ait bilgiye kolayca ulaşabilmeyi öğrenmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Moleküler toksikolojideki temel kavramlar
2. Hafta  Genetik organizasyon (RNA’dan DNA’ya DNA’dan RNA’ya geçiş)
3. Hafta  Proteomik protein ekspresyonu ve proteom analizinde genel strateji
4. Hafta  Toksikoproteomik, ilaç keşfi ve geliştirmesinde kullanımı, toksikoproteomik-ilaç advers etkileri
5. Hafta  Bazı hastalıklarda hastalık spesifik proteinleri (gen-çevre, gen-hastalık etkileşimi)
6. Hafta  DNA onarım proteinlerinin (BER, NER) toksisite ve hastalıkta durumunda ekspresyonlarındaki değişim ve etkileşimler(maruziyetin biyogöstergesi)
7. Hafta  Metabolomik ve uygulama alanları, toksik maddelerin fenotip üzerindeki etkileri
8. Hafta  Toksisite mekanizmasının aydınlatılmasında metabolomiğin uygulaması ve analitik teknikler
9. Hafta  Sunum ve ödev
10. Hafta  Biyoinformatiğe giriş, biyoinformatiğe ait kavramların açıklanması
11. Hafta  Bir gene ait bilgilere ulaşmada veri tabanlarının nasıl kullanıldığı, metod oluşturma (primer dizaynı, enzim seçimi vb.)
12. Hafta  NCBI veri tabanından nükleik asit ve protein dizi analizleri için gerekli bilgilere ulaşma
13. Hafta  Gen Ekspresyon veri tabanları (EMBL; Avrupa Biyoinformatik Enstitüsü, NCGR, Geno Kaynakları için Ulusal Merkez, GEO,Gen Expression Omnibus vs.)
14. Hafta  Moleküler toksikolojide kullanılan omik teknolojilerinin ve biyoinformatiğin üstünlüklerinin tartışılması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
9
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
18
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanırX
2
Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olurX
3
Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanırX
4
Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olurX
5
İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanırX
6
Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanırX
7
Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenirX
8
İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanırX
9
İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olurX
10
Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanırX
11
Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olurX
12
İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenirX
13
Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirirX
14
Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanırX
15
Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (. Prof. Dr. Bensu Karahalil)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/bensu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bensu@gazi.edu.tr)