GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DÜZENLEYİCİ (REGÜLASYON) TOKSİKOLOJİ/FTO-1070
Dersin Adı: DÜZENLEYİCİ (REGÜLASYON) TOKSİKOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kimyasalların, fiziksel ve biyolojik bileşiklerin ulusal ve uluslararası yasal düzenlenmelerine (regülasyon) ilişkin farkındalık.
Regülasyonların dinamik yapısı içinde gelişmeleri ve değişiklikleri yazılı ve internet kaynakları üzerinden nasıl izlemek gerektiğini öğrenme.
laçlar, kozmetikler, gıda katkı maddeleri gibi kimyasal grup düzenlemelerine ilişkin ulusal ve uluslararası yönetmelikler ve rehberler konusunda yeter
Alternatif yöntemlerin regülasyonlarda kullanımının izlenmesi.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Düzenleyici toksikolojide tarihsel perspektif
2. Hafta  Düzenlemelerin (regülasyon) amacı ve toksikoloji ve toksikoloğun düzenlemelerdeki yerine genel bakış
3. Hafta  Günümüzde düzenlemelerde kullanılan toksikoloji testleri ve deney hayvanı etiği
4. Hafta  Düzenleyici süreçte, güvenliğin değerlendirilmesinde yaklaşımlar (basamaklı yaklaşım)
5. Hafta  Toksikoloji testlerinde alternatif yöntemler, alternatif yöntemlerin geliştirilmesi ve geçerlenmesi ile ilgili kuruluşlar (ECVAM, ICCVAM, JACVAM gib
6. Hafta  REACH nedir, hedefleri ve hedeflerini gerçekleştirmek için öngörülen süreç ve öncelikler
7. Hafta  Ara sınav, ödev sunusu
8. Hafta  Düzenleyici amaçlara yönelik kullanılan testlerin yer aldığı rehberler (OECD, ICH gibi) ve düzenlemelerde harmonizasyon sistemi
9. Hafta  Düzenlemelerde kalite güvencesi konuları
10. Hafta  Düzenleyici kuruluşlar- Avrupa Birliği, Amerika Birleşik Devletleri, Japonya, Kanada, vd. I
11. Hafta  Düzenleyici kuruluşlar- Avrupa Birliği, Amerika Birleşik Devletleri, Japonya, Kanada, vd. II
12. Hafta  Düzenleyici kuruluşlar- Türkiye
13. Hafta  Farmasötikler, tıbbi araçlar/cihazlar ve kozmetikler için düzenlemeler
14. Hafta  Endüstriyel kimyasallar, pestisitler veteriner ilaçlar, gıda katkı maddeleri ve diğer dikkat çeken kimyasal grupları için düzenlemeler
15. Hafta  Öğrenci sunumu
16. Hafta   Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
3
39
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
6
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
15
30
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
21
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
21
21
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanırX
2
Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olurX
3
Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanırX
4
Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olurX
5
İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanırX
6
Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanırX
7
Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenirX
8
İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanırX
9
İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olurX
10
Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanırX
11
Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olurX
12
İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenirX
13
Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir
14
Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanırX
15
Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Gonca ÇAKMAK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gcakmak@gazi.edu.tr , goncacd@gmail.com)