GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖN İLAÇLAR VE TASARIMI/FKİ-3180
Dersin Adı: ÖN İLAÇLAR VE TASARIMI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ön ilaçlar hakkında bilgi sahibi olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ön ilaç kavramı
2. Hafta  Ön ilaçların sınıflandırılması
3. Hafta  Ön ilaç tasarımı
4. Hafta  Bipartat ön ilaçlar, Tripartat ön ilaçlar
5. Hafta  Mutual ön ilaçlar
6. Hafta  Ön ilaçlarda Fonksiyonel gruplar
7. Hafta  Ön ilaçların mekanizması
8. Hafta  Ön ilaçlarda hidrolitik enzimlarin rolü
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Makromoleküler taşıyıcı sistemler
11. Hafta  Biyoprekürsörler
12. Hafta  İlaç Formulasyonunda yeni gelişmeler
13. Hafta  Ön ilaç geliştirme
14. Hafta  Ön ilaçların kullanımı
15. Hafta  İlaç geliştirmede ön ilaç stratejisi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
5
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
5
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
127
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Farmasötik Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek yorumlar.X
2
Farmasötik Kimya alanında, ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi gözden geçirir ve bilgileri bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için tartışır.X
3
Uzmanlık alanı ile ilgili mesleki gelişmeleri takip eder, meslek hayatında uygulama becerisi kazanır, program sonucunda kazanmış olduğu bilgi ve becerileri toplum yararına kullanır.X
4
Farmasötik Kimya alanında özgün bir konuyu araştırarak yeni bir çalışma tasarlar.X
5
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.X
6
Yapacağı araştırma ile ilgili ulusal, uluslararası kaynaklardan bilgiye ulaşır, derleyip yorumlar.X
7
Yaptığı bilimsel araştırmalardan sonuç çıkartır ve raporlandırır.X
8
Akademik çalışmalarını ulusal/uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlar.X
9
Deneysel araştırmaları sırasında gerekli olan bilgisayar dahil laboratuvar ekipmanlarını kullanır.
10
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.X
11
İleri organik kimya bilgisi ile kimyasal sentez prosedürlerini uygular.X
12
Ayırma ve saflaştırma yöntemleri kullanarak deney yapar.
13
Spektral yapı analizleri kullanarak molekül yapılarını aydınlatır.
14
İlacın biyolojik sistemlerdeki davranışlarını değerlendirerek ilaç tasarımı için yeni kimyasal molekül önerir.X
15
İlaçların kalitatif ve kantitatif analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur ve uygular.X
16
İleri organik kimya, ilacın biyolojik sistemlerdeki davranışları, ilaçların kalitatif-kantitatif ve spektral yapı analiz yöntemleri, ayırma ve saflaştırma yöntemlerini bilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Tijen ÖNKOL , Prof. Dr. Burcu Çalışkan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( www.gazi.edu.tr/~tijen , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tijen@gazi.edu.tr , bcalıskan@gazi.edu.tr)