GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TRANSDERMAL ve TRANSMUKOZAL İLAÇ TAŞIYICI SİSTEMLER/FTE-3040
Dersin Adı: TRANSDERMAL ve TRANSMUKOZAL İLAÇ TAŞIYICI SİSTEMLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Figen Tırnaksız, Doç.Dr.Sibel İlbasmış Tamer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/tfigen, www.websitem.gazi.edu.tr/site/ilbasmis/academic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tfigen@gazi.edu.tr, ilbasmis@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Transdermal ve transmukozal ilaç taşıyıcı sistemler ile ilgili temel kavramlar ve bilgilerin tartışılarak öğrenilmesi.
Transdermal ve transmukozal ilaç taşıyıcı sistemlerin formülasyonlarını öğrenir.
Transdermal ve transmukozal ilaç taşıyıcı sistemlerde kullanılan yardımcı maddeler öğrenilir.
Ticari olarak temin edilebilen transdermal ve transmukozal dozaj formlarının içeriğininin öğrenilmesi.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Transdermal ve transmukozal geçişteki bariyerler Deri ve mukozanın alt tabakalarının öğrenilmesi
2. Hafta  Transdermal ve transmukozal taşımanın avantaj ve dezavantajları
3. Hafta  Geçiş mekanizması
4. Hafta  Geçişin artırılması
5. Hafta  Geçişin tahmin edilmesi ve kullanılan modeller
6. Hafta  Penetrasyon yolları Penetrasyon artırıcılar Deriden penetrasyon mekanizmasının anlaşılması
7. Hafta  Penetrasyon artırıcıların mekanizmaları Penetrasyonun matematiksel temelleri
8. Hafta  Permeabilite katsayısının belirlenmesi ve deneysel olarak hesaplanması Difüzyon deneyleri, Franz tipi difüzyon hücreleri, deneyler için difüzyon hücr
9. Hafta  Penetrasyon artırıcıların geri dönüşlü veya geri dönüşsüz etkileri Dönen difüzyon hücreleri, mikrodiyaliz deneyleri, deriden geçiş deneylerinde bazı
10. Hafta  Transdermal ilaç taşıyıcı sistemlerin formülasyonları (Matriks sistemler)
11. Hafta  Transdermal ilaç taşıyıcı sistemlerin formülasyonları (Membran sistemler)
12. Hafta  Kullanılan yardımcı maddeler ve görevleri
13. Hafta  Transmukozal ilaç taşıyıcı sistemlerin formülasyonları (Matriks sistemler)
14. Hafta  Transmukozal ilaç taşıyıcı sistemlerin formülasyonları (Membran sistemler)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Encyclopedia of Pharmaceutical Technology, (Ed: Swarbrick, J., Boylan, J.C.), Vol.3., Marcel and Dekker, New York and Basel, 1992. - Transdermal
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
9
2
18
 Sunu hazırlama
7
3
21
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
3
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Farmasötik Teknoloji alanında bilgiler öğrenebilme, sonuçlarını tartışabilme, teknolojideki yenilikleri yakından izleyebilme ve mesleki alanda üstün bilgi edinebilme yeteneği kazanır.X
2
Orijinal ve jenerik ilaç formülasyonlarının geliştirilmesi, analitik ve işlem validasyonları, in vitro kalite denetimler, in vivo etkinlik değerlendirmeleri, biyoyararlanım / biyoeşdeğerlik çalışmaları tasarımı ve değerlendirme ve yorumlanmasını öğrenir.X
3
Özgün araştırma konularını bağımsız olarak seçer, planlar ve uygular ve öğrendiği bilgilerin sentezini ve eleştirisini yapar.X
4
Proje yazma, yönetebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme yeterliliğine sahip olur.X
5
Ülkemiz ve dünya açısından öncelikli alanlardan olan nanoteknolojideki gelişmeleri yakından izleyerek bu alanlarda ileri teknolojik yöntemleri kullanabilme, araştırma yapabilme ve bunları toplum yararına çevirebilme becerisine sahip olur.X
6
Farmasötik Teknoloji alanında deneysel araştırmalar yapar, sonuçlarını ulusal ve uluslararası toplantılarda sunar, tartışır, ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.X
7
Eczacılık alanında karşılaşılan bilimsel sorunların ve sağlık problemlerinin çözümüne katkıda bulunur, alanında öğrendiği bilgileri üstün bilgi seviyesine sahip olan bir sağlık danışmanı olarak toplumla paylaşır, gerekli durumlarda resmi kurum ve kuruluşları bilgilendirir ve yönlendirir.X
8
Sağlık Bakanlığı ve Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunda, ilaç ruhsat başvurularını değerlendirebilecek seviyede bilgi ve beceriye sahip olur.X
9
Aşı formülasyonları, kombinasyon ürünleri, tıbbi cihazlar, ve veteriner alanda kullanılan ilaç şekilleri hakkında bilgi edinir, bu alanlarda kullanılmak üzere farklı amaçlar için formülasyonlar geliştirir.X
10
Üniversite - ilaç sanayi işbirliğini geliştirerek ülke yararına yeni ürünlerin geliştirilmesine katkı sağlar. Yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm önerileri getirir.X