GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EXTRA ORAL ve İNTRAORAL REZEKSİYONLARDA İMPLANT DESTEKLİ PROTEZ UYGULA/PDT-6090
Dersin Adı: EXTRA ORAL ve İNTRAORAL REZEKSİYONLARDA İMPLANT DESTEKLİ PROTEZ UYGULA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci, ağız içi ve ağız dışı defektlerin nedenlerini sayar ve defektleri sınıflandırır.
Öğrenci, ağız içi ve dışı defektlerin tiplerine göre implant destekli protez planlaması yapar.
Öğrenci, implant destekli obtürator ve mandibuler defekt protezlerinin yapım aşamalarını açıklar.
Öğrenci, ağız dışı protezlerde fonksiyonu ve estetiği etkileyen faktörleri tanır.
Öğrenci, ağız dışı implant protezlerinde destek ve retansiyon seçim kriterlerini sıralar.
Öğrenci ,implant tutuculu burun, kulak, göz protezlerinin yapım işlemlerini açıklar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Epitezlerin yapımında interdisipliner yaklaşımlar
2. Hafta  İmplant destekli maksillofasiyal protezlerde tedavi planlaması
3. Hafta  İmplant uygulaması öncesi tedavi protezinin yapılması
4. Hafta  İntraoral implantlarda destek şeçimi
5. Hafta  İmplant destekli obtüratör protezleri
6. Hafta  İmplant destekli mandibuler defekt protezleri
7. Hafta  Ekstraoral implantlarda fonksiyonel ve estetik rehabilitasyon prensipleri
8. Hafta  Ekstraoral implant destekli maksillo-fasiyal protezlerde protetik yaklaşımlar
9. Hafta  Ekstraoral implantlarda retansiyon seçimi
10. Hafta  Ekstraoral implantlarda destek seçimi
11. Hafta  İmplant retansiyonlu orbital protezler
12. Hafta  İmplant retansiyonlu kulak protezleri
13. Hafta  İmplant retansiyonlu burun ve midfasial protezler
14. Hafta  Extraoral ve intraoral implant desteki protezlerde bakım ve hijyen
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
54
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Protetik uygulamalarda kullanılan klinik ve laboratuar materyal ve cihazları tanımalı ve uygulamalıdır.X
2
Dental materyallerin biyouyumluluğunu hakkında yeterli bilgisi olmalıdır.X
3
Branşıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmelidir.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilmeli ve uygulamalı, dental literatürü takip etmelidir.X
5
Hareketli bölümlü protez, hassas bağlantılı protez ve kombine protez, tam protez yapım aşamalarını uygulamalı, overdenture ve immediat protez yapmalıdır.X
6
Kron-köprü protezleri, bölümlü kronları, porselen laminate restorasyonları, adeziv köprüleri, fiber destekli köprüleri, metal destekli veya porselen inley-onlay restorasyonları uygular, post-core uygulamalarını yapmalıdır. Dental seramik tiplerini tanımalı ve uygulamayı bilmelidir.X
7
Çene yüz bölgesindeki defektlerin protetik rekonstruksyonunu yapmalıdır. Radyoterapi protezleri, dudak damak yarıklı hastalarda protetik rekontruksyon ve yuz epitezi yapım asamalarını oğrenmelidir.X
8
Cerrahi islemlere yardımcı olacak splint ve stent hazırlamalıdır. Gerekli hastalarda apne protezi uygulamalıdır.X
9
Tüm bu tedaviler için her vakaya özgü teshis ve tedavi planlaması yapmalıdır.X
10
Radyolojik ve klinik bulguları değerlendirmeyi öğrenmelidir. Tanı modeli elde edebilmeli, model analizi ve planlama yapabilmelidir. Planlamaya uygun ağız hazırlıkları yapmalıdır. Vakaya uygun ölçü tekniklerini uygulamalıdır.X
11
Hasta ile doğru ve düzeyli iletişim kurmalıdır. Hastanın ve kendinin sorumluluklarının bilincinde olmalıdır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Cemal Aydın)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~aydin , www.gazi.edu.tr/~cemal)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (caydin@gazi.edu.tr)