GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE BAŞARISIZLIK NEDENLERİ/PDT-6040
Dersin Adı: BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE BAŞARISIZLIK NEDENLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci, hareketli bölümlü protezlerde meydana gelen başarısızlıkları sınıflandırır ve sayar.
Öğrenci, hareketli bölümlü protezlerde meydana gelen başarısızlıkların nedenlerini tanır ve klinikte meydana gelen başarısızlığın sebebini bulabilir.
Öğrenci, bu derste anladığı bilgilerden klinikte hareketli bölümlü protezlerde meydana gelen başarısızlığın tedavisinde faydalanabilir .

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Hasta psikolojisi
2. Hafta  Hatalı oklüzal ilişkilere bağlı başarısızlıklar
3. Hafta  Yatay ve dikey çene ilişkilerine bağlı ortaya çıkan sorunlar ve çözümleri
4. Hafta  Eksik ve yanlış tanı ve tedavi planı
5. Hafta  Protezlerin stabil ve retantif olmamasından kaynaklı başarısızlıklar
6. Hafta  Doğal diş desteğinin kaybedilmesi nedeni ile oluşan başarısızlıklar
7. Hafta  Kroşe kolu, tırnak, indirekt tutucu, kontur eksiklikleri
8. Hafta  Hatalı ölçü işleminden kaynaklanan başarısızlıklar
9. Hafta  Rehber düzlem, undercut alanları, block – out bölgelerinden kaynaklanan başarısızlıklar
10. Hafta  Duplikasyon ve modelasyon işlemlerinden kaynaklanan başarısızlıklar
11. Hafta  Döküm işlemi başarısızlıkları
12. Hafta  Hareketli bölümlü protezlerden kaynaklanan dil, yanak ısırma, konuşma ve yemede zorlanma, kusma hissi ve çözümleri
13. Hafta  Doğal dişlerde ve yumuşak dokularda ortaya çıkan sorunlar ve çözümleri
14. Hafta  Sınav
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
54
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Protetik uygulamalarda kullanılan klinik ve laboratuar materyal ve cihazları tanımalı ve uygulamalıdır.X
2
Dental materyallerin biyouyumluluğunu hakkında yeterli bilgisi olmalıdır.X
3
Branşıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmelidir.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilmeli ve uygulamalı, dental literatürü takip etmelidir.X
5
Hareketli bölümlü protez, hassas bağlantılı protez ve kombine protez, tam protez yapım aşamalarını uygulamalı, overdenture ve immediat protez yapmalıdır.X
6
Kron-köprü protezleri, bölümlü kronları, porselen laminate restorasyonları, adeziv köprüleri, fiber destekli köprüleri, metal destekli veya porselen inley-onlay restorasyonları uygular, post-core uygulamalarını yapmalıdır. Dental seramik tiplerini tanımalı ve uygulamayı bilmelidir.X
7
Çene yüz bölgesindeki defektlerin protetik rekonstruksyonunu yapmalıdır. Radyoterapi protezleri, dudak damak yarıklı hastalarda protetik rekontruksyon ve yuz epitezi yapım asamalarını oğrenmelidir.X
8
Cerrahi islemlere yardımcı olacak splint ve stent hazırlamalıdır. Gerekli hastalarda apne protezi uygulamalıdır.X
9
Tüm bu tedaviler için her vakaya özgü teshis ve tedavi planlaması yapmalıdır.X
10
Radyolojik ve klinik bulguları değerlendirmeyi öğrenmelidir. Tanı modeli elde edebilmeli, model analizi ve planlama yapabilmelidir. Planlamaya uygun ağız hazırlıkları yapmalıdır. Vakaya uygun ölçü tekniklerini uygulamalıdır.X
11
Hasta ile doğru ve düzeyli iletişim kurmalıdır. Hastanın ve kendinin sorumluluklarının bilincinde olmalıdır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Neşet Volkan ASAR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (w3.gazi.edu.tr/~nvolkan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nvolkan@gazi.edu.tr)