GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HASSAS TUTUCULAR/PDT-4100
Dersin Adı: HASSAS TUTUCULAR
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hassas bağlantılı protezlerin endikasyonları, kontrendikasyonları, türleri, uygulama şekilleri,tasarımları ve protezlerin bakımları öğrenildi.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Endikasyonlar
2. Hafta  Kontraendikasyonlar
3. Hafta  Avantajları
4. Hafta  Dezavantajları
5. Hafta  Genel Tedavi planlaması
6. Hafta  Hassas tutucuların sınıflandırılması
7. Hafta  Kron içi hasasas tutucular
8. Hafta  Kron dışı hasasas tutucular
9. Hafta  Çivi başlı hasasas tutucular
10. Hafta  Barlı hasasas tutucular
11. Hafta  Yardımcı hasasas tutucular
12. Hafta  Manyetik tutucular (Mıknatıslar)
13. Hafta  Swing-lock tutucular
14. Hafta  Parçalı tutucular
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
5
2
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Protetik uygulamalarda kullanılan klinik ve laboratuar materyal ve cihazları tanımalı ve uygulamalıdır.X
2
Dental materyallerin biyouyumluluğunu hakkında yeterli bilgisi olmalıdır.X
3
Branşıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmelidir.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilmeli ve uygulamalı, dental literatürü takip etmelidir.X
5
Hareketli bölümlü protez, hassas bağlantılı protez ve kombine protez, tam protez yapım aşamalarını uygulamalı, overdenture ve immediat protez yapmalıdır.X
6
Kron-köprü protezleri, bölümlü kronları, porselen laminate restorasyonları, adeziv köprüleri, fiber destekli köprüleri, metal destekli veya porselen inley-onlay restorasyonları uygular, post-core uygulamalarını yapmalıdır. Dental seramik tiplerini tanımalı ve uygulamayı bilmelidir.X
7
Çene yüz bölgesindeki defektlerin protetik rekonstruksyonunu yapmalıdır. Radyoterapi protezleri, dudak damak yarıklı hastalarda protetik rekontruksyon ve yuz epitezi yapım asamalarını oğrenmelidir.X
8
Cerrahi islemlere yardımcı olacak splint ve stent hazırlamalıdır. Gerekli hastalarda apne protezi uygulamalıdır.X
9
Tüm bu tedaviler için her vakaya özgü teshis ve tedavi planlaması yapmalıdır.X
10
Radyolojik ve klinik bulguları değerlendirmeyi öğrenmelidir. Tanı modeli elde edebilmeli, model analizi ve planlama yapabilmelidir. Planlamaya uygun ağız hazırlıkları yapmalıdır. Vakaya uygun ölçü tekniklerini uygulamalıdır.X
11
Hasta ile doğru ve düzeyli iletişim kurmalıdır. Hastanın ve kendinin sorumluluklarının bilincinde olmalıdır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Suat YALUĞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (syalug@gazi.edu.tr)