GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÜÇ BOYUTLU MODELLEME ve ORTODONTİK UYGULAMALAR/DÇO-4110
Dersin Adı: ÜÇ BOYUTLU MODELLEME ve ORTODONTİK UYGULAMALAR
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
3 boyutlu modelleme teknolojisi ile tanışır ve bilgi sahibi olur
3 boyutlu modellemenin tarihini öğrenir
MR nasıl, ne zaman çekilir ve okunur öğrenir.
BT nasıl, ne zaman çekilir ve okunur öğrenir.
Başlıca modelleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur (SLA,SLS, FDM, 3DP)
3 boyutlu modeller hangi materyallerden üretilir öğrenir.
3 boyutlu modellerin ne kadar sürede üretildiğini ve maliyetinin ne olduğunu öğrenir
3 boyutlu modellemede hassasiyetin önemini ve nasıl geliştirilebileceğini öğrenir
3 boyutlu modellerin kullanım alanlarını öğrenir.
3 boyutlu modeller ile sanal tedavi sonu tahmini yapmayı ve cerrahi planlamayı öğrenir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  3 boyutlu modellmeye giriş
2. Hafta  3 boyutlu modellmenin tarihçesi
3. Hafta  MR nedir ve kullanım alanları nelerdir?
4. Hafta  BT nedir ve kullanım alanları nelerdir?
5. Hafta  Başlıca modelleme yöntemleri nelerdir?
6. Hafta  SLA (stereolitography apparatus) tekniği
7. Hafta  SLS (selective laser sintering) tekniği
8. Hafta  FDM (fused depositional modelling) tekniği
9. Hafta  3DP (3D printing) teknikleri
10. Hafta  Solidscape ve Z corporation teknikleri
11. Hafta  Concept laser (Mlab-M1-m2 curing) teknikleri
12. Hafta  3 boyutlu modellerde hassasiyet
13. Hafta  3 boyutlu modellerin oluşturma süresi ve maliyetleri
14. Hafta  3 boyutlu modellerin kullanım alanları
15. Hafta  3 boyutlu modeller ile sanal tedavi sonu tahmini nasıl yapılır?
16. Hafta  3 boyutlu modellerin ortogntik cerrahi açısından önemi
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
30
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
1
1
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
1
1
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dentisyon, kranyo fasiyal yapılar ve fonksiyonlardaki anomalileri teşhis ederX
2
Büyüme ve gelişim esnasında meydana gelebilecek yapısal veya fonksiyonel sapmaları bilir, belirlerX
3
Seyri ve sonucu ön görülebilir bir ortodontik tedavi planı oluştururX
4
Malokluzyonun ve ortodontik tedavinin hasta üzerindeki psikolojik etkilerini bilir, hastayı tedavi süresince yönlendirir ve motive ederX
5
Koruyucu, durdurucu ortodontik uygulamalar yaparX
6
Basit ve karmaşık ortodontik-ortopedik tedavi işlemlerini uygularX
7
Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar.X
8
Ortodontik tedavi gerekliliğini belirlerX
9
Etik kurallara uygun ve yüksek kalitede ortodontik tedavi uygular.X
10
Mesleki becerisini geliştirmek ve bilgisini artırmak için güncel imkânlardan faydalanırX
11
Bilimsel metodolojiye ve etik kurallara uygun araştırma yaparX
12
Ortodonti ile ilgili literatürü ve yenilikleri takip eder, okur ve değerlendirirX
13
Bilimsel araştırma için bir hipotez kurar, çalışmayı planlar, yürütür ve bulgularını yazılı ve sözlü şekilde sunarX
14
Disiplinler arası iş birliği gerektiren dental ve medical problemleri olan hastaların tedavilerinde aktif rol alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Çağrı Ulusoy)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( mehmetcagri@gazi.edu.tr)