GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YUMUŞAK DOKU ESASLI FASİYAL ANALİZLER/DÇO-3090
Dersin Adı: YUMUŞAK DOKU ESASLI FASİYAL ANALİZLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Radyografi çekilirken hastanın vücut baş çene ve yüzünü nasıl konumlandırması gerektiğini öğrenir (Doğal baş konumu, dudağın istirahat konumu...)
yumuşak doku esaslı analizde kullanılacak sefalometrik işaret ve ölçümleri öğrenir
yumuşak doku esaslı analizde kullanılacak normal iskeletsel ve dental ilişkileri öğrenir
yumuşak doku analizinde kullanılacak model analizinin yapılması ve yorumlanmasını öğrenir
yumuşak doku analizinde kullanılacak fotoğrafların çekimini ve analizinin yapılması ve yorumlanmasını öğrenir
yumuşak doku analizinde farkedilebilecek ve değerlendirilecek vücut fonksiyonlarını öğrenir (baş postürü, dil postürü, freeway space...)
Diş hareketine yumuşak dokunun cevabını öğrenir
Çene kemiği hareketine yumuşak dokunun cevabını öğrenir
Hastanın ideal bitiş çizimi ile kararlaştırılan çizimi yapar ve yorumlar
yumuşak doku esaslı analizden elde edilen değerleri yorumlar ve son karara varır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yumuşak doku analizine giriş
2. Hafta  Yumuşak doku analizinin tarihçesi
3. Hafta  Tedavi planı nasıl oluşturulur? Hedef nasıl belirlenir?
4. Hafta  Hastanın klinik muayenesi nasıl yapılmalı?
5. Hafta  Kayıt nasıl toplanır? Fark yaratan önemli noktalar nelerdir?
6. Hafta  Toplanan tüm datanın ortak değerlendirilerek doğru teşhisin konulması
7. Hafta  TME için tedavi planı oluşturulması
8. Hafta  Tedavide kas dengesi nasıl kurulmalıdır?
9. Hafta  Sanal tedavi sonu görüntüsü nedir? Nasıl çizilir?
10. Hafta  Yumuşak doku analizinin konvansiyonel analiz ile kombine edilerek yorumlanması
11. Hafta  Tedavi planı oluşturulduktan sonra hasta iletişimi. Riskler ve beklentiler.
12. Hafta  Yumuşak doku analizi yapılırken sıkça yapılan hatalar
13. Hafta  Teşhise göre istenecek ek kayıtlar ve bunların yorumlanması
14. Hafta  Yumuşak doku analizi ve ortodontik şevron'un beraber yorumlanması ve modifikasyonlar
15. Hafta  Yumuşak doku analizinin ülke standartlarına uyumlanması
16. Hafta  Eş zamanlı vaka tartışması, beyin fırtınası
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
3
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dentisyon, kranyo fasiyal yapılar ve fonksiyonlardaki anomalileri teşhis ederX
2
Büyüme ve gelişim esnasında meydana gelebilecek yapısal veya fonksiyonel sapmaları bilir, belirlerX
3
Seyri ve sonucu ön görülebilir bir ortodontik tedavi planı oluştururX
4
Malokluzyonun ve ortodontik tedavinin hasta üzerindeki psikolojik etkilerini bilir, hastayı tedavi süresince yönlendirir ve motive ederX
5
Koruyucu, durdurucu ortodontik uygulamalar yaparX
6
Basit ve karmaşık ortodontik-ortopedik tedavi işlemlerini uygularX
7
Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar.X
8
Ortodontik tedavi gerekliliğini belirlerX
9
Etik kurallara uygun ve yüksek kalitede ortodontik tedavi uygular.X
10
Mesleki becerisini geliştirmek ve bilgisini artırmak için güncel imkânlardan faydalanırX
11
Bilimsel metodolojiye ve etik kurallara uygun araştırma yaparX
12
Ortodonti ile ilgili literatürü ve yenilikleri takip eder, okur ve değerlendirirX
13
Bilimsel araştırma için bir hipotez kurar, çalışmayı planlar, yürütür ve bulgularını yazılı ve sözlü şekilde sunarX
14
Disiplinler arası iş birliği gerektiren dental ve medical problemleri olan hastaların tedavilerinde aktif rol alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Çağrı TÜRKÖZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/cturkoz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cturkoz@gazi.edu.tr)