GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TANI YÖNTEMLERİ VE TEDAVİ PLANLAMASI/DÇO-3050
Dersin Adı: TANI YÖNTEMLERİ VE TEDAVİ PLANLAMASI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ortodontik tedavi gerekliliğini saptar
Hastaya ait bilgileri kaydeder.Tıbbı ve dental anamnez alır. Bireyi sosyal ve kişilik olarak değerlendirir. Fiziksel büyümeyi değerlendirir
Ağız dışı dışı muayenede yüz estetiğini değerlendirir.Profili sınıflandırır. Gülmeyi değerlendirir. Yüzdeki asimetri ve yumuşak dokulardaki deformit
Ortodontik model hazırlar. Ortodontik radyografik kayıtları ve fotograf kayıtları alır. İleri tetkik kayıt yöntemleri hakkında genel bilgi sahibidir.
Tanı kayıtlarında gerekli analiz yöntemleri uygulayarak elde edilen verileri yorumlar
Tedavi planlamasında gerekli model ve sefalometrik analizleri tanımlar. Vakayı iskeletsel ve dişsel olarak sınıflandırır.
Ortodontik anomaliyi üç yönlü değerlendirir. Teşhis özeti verir.Süt ve karma dişlenme döneminde moderate ve siddetli problemlerde ortodontik tedavi planlar
Adolesan dönemde (geç karma ve erken daimi dentisyon )dizilim problemleri (çapraşıklık veya yer fazlalığı ),vertikal ,transversal, sagittal yöndeki düzensizlikleri tanımlar
Erişkin dönemde ortodontik tedavi ve ortognatik cerrahi tedavi planlaması yapar Ankraj gereksinimine göre tedavi planlaması yapar
İskeletsel ankrajın tedavi planlamasındaki önemini tanımlar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ortodontik tedavinin amaçları ve hedefleri Ortodonti ve yaşam kalitesi Tüm yüz planlamasında ortodontistin rolu
2. Hafta  Anamnez (medikal ve dental anamnez )Büyüme ve gelişim temel prensiplerine göre fiziksel büyümenin değerlendirilmesi
3. Hafta  Klinik muayene ( Yüz estetiğinin değerlendirilmesi, Ağız sağlığının değerlendirilmesi,çene ve okluzal fonksiyonların değerlendirilmesi)
4. Hafta  Teşhis kayıtları (Dişlerin ve ağız yapısınn değerlendiren kayıtlar,okluzyonu değerlendiren kayıtlar, çeneleri ve yüz oranlarını değerlendiren kayıtla
5. Hafta   Tanı kayıtlarının analizi ( Model Analizi, sefalometrik analiz,diş boyutları analizi
6. Hafta   Ortodontik Sınıflama
7. Hafta  Malokluzyonların karekteristiklerine göre sınıflandırılması
8. Hafta  Ortodontik Tedavi Planlaması (Prensipleri)
9. Hafta   Süt dişlenme döneminde ortodontik tedavi planlaması
10. Hafta   Erken karma dişlenme döneminde ortodontik tedavi planlaması
11. Hafta  Adolesan dönemde ortodontik tedavi planlaması
12. Hafta  Erişkin hastalarda tedavi planlaması
13. Hafta  İskeletsel düzensizliklerde tedavi planlaması
14. Hafta   İskeletsel ankrajın tedavi planlamasındaki önemi Ortognatik cerrahi Özel durumlarda ortodontik tedavi planlaması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
2
30
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
1
1
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dentisyon, kranyo fasiyal yapılar ve fonksiyonlardaki anomalileri teşhis ederX
2
Büyüme ve gelişim esnasında meydana gelebilecek yapısal veya fonksiyonel sapmaları bilir, belirlerX
3
Seyri ve sonucu ön görülebilir bir ortodontik tedavi planı oluştururX
4
Malokluzyonun ve ortodontik tedavinin hasta üzerindeki psikolojik etkilerini bilir, hastayı tedavi süresince yönlendirir ve motive ederX
5
Koruyucu, durdurucu ortodontik uygulamalar yaparX
6
Basit ve karmaşık ortodontik-ortopedik tedavi işlemlerini uygularX
7
Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar.X
8
Ortodontik tedavi gerekliliğini belirlerX
9
Etik kurallara uygun ve yüksek kalitede ortodontik tedavi uygular.X
10
Mesleki becerisini geliştirmek ve bilgisini artırmak için güncel imkânlardan faydalanırX
11
Bilimsel metodolojiye ve etik kurallara uygun araştırma yaparX
12
Ortodonti ile ilgili literatürü ve yenilikleri takip eder, okur ve değerlendirirX
13
Bilimsel araştırma için bir hipotez kurar, çalışmayı planlar, yürütür ve bulgularını yazılı ve sözlü şekilde sunarX
14
Disiplinler arası iş birliği gerektiren dental ve medical problemleri olan hastaların tedavilerinde aktif rol alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Alime Sema YÜKSEL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (semay@gazi.edu.tr)