GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NORMAL VE ANORMAL OKLUZYON GELİŞİMİ/DÇO-3020
Dersin Adı: NORMAL VE ANORMAL OKLUZYON GELİŞİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Normal Okluzyonun Oluşumunun öğrenilmesi
Okluzyonun oluşumu ve diş sürmelerinin ilişkisinin öğrenilmesi
Okluzyon oluşumunu etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi
Anormal okluzyonun öğrenilmesi
Anormal okluzyonun gelişiminin öğrenilmesi
Büyüme Gelişim ve Okluzyon gelişimi ilişkisinin değerlendirilmesi
Kraniofasial yapıların okluzyon gelişimine etkisinin öğrenilmesi
Fizyolojik diş hareketlerinin öğrenilmesi
Anormal basınç alışkanlıklarının değerlendirilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Normal Okluzyonun Oluşumu
2. Hafta  Okluzyonun oluşumu ve diş sürmelerinin ilişkisi
3. Hafta  Sürme rehberliği
4. Hafta  Diş sürme zamanları
5. Hafta  Okluzyon oluşumunu etkileyen faktörler
6. Hafta  Fizyolojik diş hareketleri
7. Hafta  Anormal okluzyon
8. Hafta  Anormal basınç alışkanlıkları
9. Hafta  Anormal okluzyonun gelişimi
10. Hafta  Büyüme Gelişim ve Okluzyon gelişimi ilişkisi
11. Hafta  Kraniofasial yapıların okluzyon gelişimine etkisi
12. Hafta  Koruyucu ortodontinin önemi
13. Hafta  Literatür tartışması
14. Hafta  Literatür tartışması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
61
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dentisyon, kranyo fasiyal yapılar ve fonksiyonlardaki anomalileri teşhis ederX
2
Büyüme ve gelişim esnasında meydana gelebilecek yapısal veya fonksiyonel sapmaları bilir, belirlerX
3
Seyri ve sonucu ön görülebilir bir ortodontik tedavi planı oluştururX
4
Malokluzyonun ve ortodontik tedavinin hasta üzerindeki psikolojik etkilerini bilir, hastayı tedavi süresince yönlendirir ve motive eder
5
Koruyucu, durdurucu ortodontik uygulamalar yaparX
6
Basit ve karmaşık ortodontik-ortopedik tedavi işlemlerini uygularX
7
Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar.X
8
Ortodontik tedavi gerekliliğini belirlerX
9
Etik kurallara uygun ve yüksek kalitede ortodontik tedavi uygular.X
10
Mesleki becerisini geliştirmek ve bilgisini artırmak için güncel imkânlardan faydalanırX
11
Bilimsel metodolojiye ve etik kurallara uygun araştırma yaparX
12
Ortodonti ile ilgili literatürü ve yenilikleri takip eder, okur ve değerlendirirX
13
Bilimsel araştırma için bir hipotez kurar, çalışmayı planlar, yürütür ve bulgularını yazılı ve sözlü şekilde sunarX
14
Disiplinler arası iş birliği gerektiren dental ve medical problemleri olan hastaların tedavilerinde aktif rol alır
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.R. Lale Taner)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (laletaner@gazi.edu.tr)