GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DAMAK, DUDAK YARIKLARI/DÇO-6040
Dersin Adı: DAMAK, DUDAK YARIKLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dudak damak yarıklı hastaların erken dönem tedavi yaklaşımlarının öğrenilmesi
Dudak damak yarıklı hastaların geç dönem tedavi yaklaşımlarının öğrenilmesi
Dudak damak yarıklı hastaların disiplinler arası tedavi yaklaşımları ve bu tedavide ortodontinin yerinin öğrenilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dudak damak yarıklarının etyolojisi Dudak damak yarıklarının etyolojisi
2. Hafta  Dudak damak yarıkları embriyolojisi ,
3. Hafta  Dudak damak yarığı sınıflamaları,
4. Hafta  Dudak damak yarıklı çocuklarda beslenme
5. Hafta  Dudak damak yarıklı hastaların değerlendirilmesi
6. Hafta  Dudak damak yarığı onarım teknikleri
7. Hafta  Dudak damak yarıklı hastalarda primer kemik greftlemesi
8. Hafta  Dudak damak yarıklı hastalarda sekonder kemik greftlemesi
9. Hafta  Dudak damak yarığı olan hastalarda dentofasiyal değerlendirme
10. Hafta  Maksiller ortopedi,
11. Hafta  Dudak damak yarıklı hastalarda ortodontik uygulamalar I
12. Hafta  Dudak damak yarıklı hastalarda ortognatik uygulamalar I
13. Hafta  Literatür tartışması
14. Hafta  Literatür tartışması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
80
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
2
1
2
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dentisyon, kranyo fasiyal yapılar ve fonksiyonlardaki anomalileri teşhis ederX
2
Büyüme ve gelişim esnasında meydana gelebilecek yapısal veya fonksiyonel sapmaları bilir, belirlerX
3
Seyri ve sonucu ön görülebilir bir ortodontik tedavi planı oluştururX
4
Malokluzyonun ve ortodontik tedavinin hasta üzerindeki psikolojik etkilerini bilir, hastayı tedavi süresince yönlendirir ve motive ederX
5
Koruyucu, durdurucu ortodontik uygulamalar yaparX
6
Basit ve karmaşık ortodontik-ortopedik tedavi işlemlerini uygularX
7
Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar.X
8
Ortodontik tedavi gerekliliğini belirlerX
9
Etik kurallara uygun ve yüksek kalitede ortodontik tedavi uygular.X
10
Mesleki becerisini geliştirmek ve bilgisini artırmak için güncel imkânlardan faydalanırX
11
Bilimsel metodolojiye ve etik kurallara uygun araştırma yaparX
12
Ortodonti ile ilgili literatürü ve yenilikleri takip eder, okur ve değerlendirirX
13
Bilimsel araştırma için bir hipotez kurar, çalışmayı planlar, yürütür ve bulgularını yazılı ve sözlü şekilde sunarX
14
Disiplinler arası iş birliği gerektiren dental ve medical problemleri olan hastaların tedavilerinde aktif rol alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof.Dr.Neslihan Üçüncü)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( http://websitem.gazi.edu.tr/site/ucuncu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( ucuncu@gazi.edu.tr)