GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇİĞNEME SİSTEMİNİN BİYOMEKANİĞİ/DÇO-5090
Dersin Adı: ÇİĞNEME SİSTEMİNİN BİYOMEKANİĞİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çiğneme sisteminin anatomisini bilmek
Nörömuskular Fonksiyon ve kontrolü bilmek
Çiğneme sisteminin hareketleri öğrenmek
Fonksiyonel hareketlerde oluşan kuvvetlerin oluşumunu bilmek
Oluşan kuvvetlerin etkilerini saptamak
TME deki reaksiyon kuvvetlerini bilmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çiğneme sisteminin fizyolojisi ve Fonksiyonel nöroanatomi
2. Hafta  Nörolojik yapılar
3. Hafta  Nörömuskular Fonksiyon
4. Hafta  Çiğneme kasları ve anatomisi
5. Hafta  Çiğneme kas kuvvetleri ve büyüklüğünü etkileyen etkenler
6. Hafta  Çiğneme sisteminin hareketleri
7. Hafta  Mekanik prensibler, mekanik avantaj
8. Hafta  Çene hareketlerine etkiyen kuvvetler ve analizi I
9. Hafta  Çene hareketlerine etkiyen kuvvetler ve analizi II
10. Hafta  Isırma kuvvet oluşumu
11. Hafta  Farklı malokluzyonlarda oluşan ısırma kuvveti-I
12. Hafta  Farklı malokluzyonlarda oluşan ısırma kuvveti-II
13. Hafta  Temporomandibular eklemde oluşan reaksiyon kuvveti ve TME gelişimine etkisi
14. Hafta  Temporomandibular eklemde oluşan reaksiyon kuvveti II
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dentisyon, kranyo fasiyal yapılar ve fonksiyonlardaki anomalileri teşhis ederX
2
Büyüme ve gelişim esnasında meydana gelebilecek yapısal veya fonksiyonel sapmaları bilir, belirlerX
3
Seyri ve sonucu ön görülebilir bir ortodontik tedavi planı oluşturur
4
Malokluzyonun ve ortodontik tedavinin hasta üzerindeki psikolojik etkilerini bilir, hastayı tedavi süresince yönlendirir ve motive eder
5
Koruyucu, durdurucu ortodontik uygulamalar yapar
6
Basit ve karmaşık ortodontik-ortopedik tedavi işlemlerini uygular
7
Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar.
8
Ortodontik tedavi gerekliliğini belirlerX
9
Etik kurallara uygun ve yüksek kalitede ortodontik tedavi uygular.X
10
Mesleki becerisini geliştirmek ve bilgisini artırmak için güncel imkânlardan faydalanırX
11
Bilimsel metodolojiye ve etik kurallara uygun araştırma yaparX
12
Ortodonti ile ilgili literatürü ve yenilikleri takip eder, okur ve değerlendirirX
13
Bilimsel araştırma için bir hipotez kurar, çalışmayı planlar, yürütür ve bulgularını yazılı ve sözlü şekilde sunarX
14
Disiplinler arası iş birliği gerektiren dental ve medical problemleri olan hastaların tedavilerinde aktif rol alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Nilüfer Darendeliler)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/darende)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (darende@gazi.edu.tr)