GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PREVENTİF VE İNTERSEEPTİF ORTODONTİK UYGULUMALAR/DÇO-4030
Dersin Adı: PREVENTİF VE İNTERSEEPTİF ORTODONTİK UYGULUMALAR
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Orofasiyal bölgeyi oluşturan yapılar; kaslar, ligamanlar, temporomandibuler eklem, alt ve üst çene
Orofasiyal bölge fonksiyonları
Ortodontik anomali etiyolojileri
Preventif ortodonti tanımı, uygulama endikasyonları
Temel preventif uygulamalar, Uygun emme fonksiyonunun önemi
Süt ve daimi dentisyonda çürük profilaksisi ve konservatif tedavilerin önemi Yer tutucu uygulamaları, endikasyonları
İnterseptif ortodontik uygulamaların tanımı,durdurucu ortodontik uygulamaları gerektiren durumlar
Beslenme amaçlı olmayan alışkanlıklar,anormal yutkunma, anormal solunum nedenleri ve genel etkileri
Alışkanlık kırıcı apareyler, miyofonksiyonel tedaviler, seri çekim ve sürme rehberliği
Başarı kriterlerinin ve güncel literatürlein değerlendirmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim ile yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Orofasiyal bölgeyi oluşturan yapılar; kaslar, ligamanlar, temporomandibuler eklem, alt ve üst çene
2. Hafta  Orofasiyal bölge fonksiyonları
3. Hafta  Ortodontik anomali etiyolojileri
4. Hafta  Preventif ortodonti tanımı, uygulama endikasyonları
5. Hafta  Temel preventif uygulamalar
6. Hafta  Uygun emme fonksiyonunun önemi
7. Hafta  Süt ve daimi dentisyonda çürük profilaksisi ve konservatif tedavilerin önemi
8. Hafta  Yer tutucu uygulamaları, endikasyonları
9. Hafta  İnterseptif ortodontik uygulamaların tanımı,durdurucu ortodontik uygulamaları gerektiren durumlar
10. Hafta  Beslenme amaçlı olmayan alışkanlıklar,sebep ve orofasiyal bölgeye etkileri
11. Hafta  Anormal yutkunma,sebep ve orofasiyal bölgeye etkileri
12. Hafta  Anormal solunum nedenleri ve genel etkileri
13. Hafta  Alışkanlık kırıcı apareyler
14. Hafta   Miyofonksiyonel tedaviler
15. Hafta  Seri çekim ve sürme rehberliği endikasyon ve uygulamaları
16. Hafta  Güncel literatürlein değerlendirmesi
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
48
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dentisyon, kranyo fasiyal yapılar ve fonksiyonlardaki anomalileri teşhis ederX
2
Büyüme ve gelişim esnasında meydana gelebilecek yapısal veya fonksiyonel sapmaları bilir, belirlerX
3
Seyri ve sonucu ön görülebilir bir ortodontik tedavi planı oluştururX
4
Malokluzyonun ve ortodontik tedavinin hasta üzerindeki psikolojik etkilerini bilir, hastayı tedavi süresince yönlendirir ve motive ederX
5
Koruyucu, durdurucu ortodontik uygulamalar yaparX
6
Basit ve karmaşık ortodontik-ortopedik tedavi işlemlerini uygularX
7
Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar.X
8
Ortodontik tedavi gerekliliğini belirlerX
9
Etik kurallara uygun ve yüksek kalitede ortodontik tedavi uygular.X
10
Mesleki becerisini geliştirmek ve bilgisini artırmak için güncel imkânlardan faydalanırX
11
Bilimsel metodolojiye ve etik kurallara uygun araştırma yaparX
12
Ortodonti ile ilgili literatürü ve yenilikleri takip eder, okur ve değerlendirirX
13
Bilimsel araştırma için bir hipotez kurar, çalışmayı planlar, yürütür ve bulgularını yazılı ve sözlü şekilde sunarX
14
Disiplinler arası iş birliği gerektiren dental ve medical problemleri olan hastaların tedavilerinde aktif rol alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Burcu BALOŞ TUNCER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (burcu@gazi.edu.tr)