GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PERİODONTAL HASTALIKLARIN TEŞHİS ve TEDAVİ YÖNTEMLERİ/PRI-3030
Dersin Adı: PERİODONTAL HASTALIKLARIN TEŞHİS ve TEDAVİ YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Periodontal hastalığın geleneksel ve ileri teşhis yöntemlerini anlar ve kavrar.
Dişlere ait ve genel ağız sağlığı hakkında prognozu belirler.
Periodontal hastalığın türlerine göre tedavi planlamasını yapar.
Özel tedavi gereksinimi olan bireylerde periodontal tedavi seçeneklerini saptar.
Cerrahili ve cerrahisiz tedavi seçeneklerin ayırımını yapar ve uygular.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Klinik diagnoz
2. Hafta  Periodontal hastalığın teşhisinde radyografik görüntüleme
3. Hafta  Risk yönetimi
4. Hafta  Prognozun belirlenmesi
5. Hafta  İleri diagnostik teknikler
6. Hafta  Tedavi planı
7. Hafta  Periodontal tedavi gereksinimi
8. Hafta  Kadın hastalarda periodontal tedavi
9. Hafta  İlaç kullanan hastaların periodontal tedavisi
10. Hafta  Yaşlı bireylerde periodontal tedavi
11. Hafta  Periodontitis ve tedavi basamakları
12. Hafta  Diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi
13. Hafta  Faz I periodontal tedavi
14. Hafta  Periodontal hastalıkların tedavisinde antibakteriyel ve antiplak ajanlar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
14
2
28
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
90
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirX
2
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşırX
3
Alanının farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşırX
4
Alanındaki bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanırX
5
Alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir
6
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygularX
7
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparX
8
Alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanırX
9
Alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunurX
10
Alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilgi sınırlarını geliştirir
11
Özgün ve disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapar
12
Alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir
14
Alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade ederX
15
Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilirX
16
Alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar
17
Alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurarX
18
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini desteklerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Nurdan Özmeriç Kurtuluş)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.websitem.gazi.edu.tr/nurdan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nurdan@gazi.edu.tr)