GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOKTORA TEZİNE HAZIRLIK/30409
Dersin Adı: DOKTORA TEZİNE HAZIRLIK
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Alanında yeni ve orijinal bir konuda ulusal ve uluslararası literatür taraması yapar
İlgili literatürden yararlanarak çalışma konusunun kuramsal alt yapısını oluşturur.
Çalışma kapsamında tez konusunu belirler

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Uzmanlık konularıyla ilgili araştırmalar
2. Hafta  Literatür tarama
3. Hafta  Literatür tarama
4. Hafta  İlgili yayınları inceleme
5. Hafta  İlgili yayınları inceleme
6. Hafta  Bilimsel yazım kurallarını öğrenme
7. Hafta  Bilimsel ve mesleki etik kurallarını öğrenme
8. Hafta  Bilimsel ve mesleki etik kurallarını uygulama
9. Hafta  Uzmanlık konularıyla ilgili tartışma
10. Hafta  Uzmanlık konularıyla ilgili tartışma
11. Hafta  Tez konusu ve yöntemini belirleme
12. Hafta  Tez önerisi yazım klavuzuna uygun tez önerisini hazırlama
13. Hafta  Tez önerisi yazım klavuzuna uygun tez önerisini hazırlama
14. Hafta  Tez önerisi yazım klavuzuna uygun tez önerisini hazırlama
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
5
30
 Uygulama
5
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
119
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirX
2
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşırX
3
Alanının farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşırX
4
Alanındaki bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanırX
5
Alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirirX
6
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygularX
7
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparX
8
Alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanırX
9
Alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
10
Alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilgi sınırlarını geliştirir
11
Özgün ve disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapar
12
Alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir
14
Alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade ederX
15
Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir
16
Alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar
17
Alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
18
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Gönen Özcan , Prof. Dr. Emel Ökte , Prof. Dr. Mehmet Yalım , Prof. Dr. Altan Doğan , Prof. Dr. Berrin Ünsal , Prof. Dr. Nurdan Özmeriç , Prof. Dr. Gülay Tüter , Prof. Dr. Bülent Kurtiş , Prof. Dr. Ayşen Bodur , Prof. Dr. Deniz Çetiner , Doç. Dr. Ahu Uraz , Doç. Dr. Burcu Özdemir , Dr. Öğr. , Dr. Üyesi Adil Başman , Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Turgut Çankaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://dent-periodontoloji.gazi.edu.tr/posts/view/title/akademik-kadro-38934)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (http://dent-periodontoloji.gazi.edu.tr/posts/view/title/akademik-kadro-38934 cburcu@gazi.edu.tr)