GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PERİODONTOLOJİDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ/PRİ-4140
Dersin Adı: PERİODONTOLOJİDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Analitik düşünebilme, problem çözme, araştırma yöntemleri konusunda yeterli donanıma sahip olmak
Bilimsel araştıma planlama ve hipotez kurma becerisi kazanmak
Bilimsel araştırma sonuçlarını yorumlamak ve analiz edebilmek
Araştırma sonuçlarının yaygınlaştırılması amacıyla yapılan sunum tekniklerini öğrenmek ve uygulamak
Araştırma etiği ile ilgili bilgi sahibi olmak
Etik olmayan fiiller ile ilgili mesleki sorumluluk bilincine sahip olmak
Bilimsel toplantılar ve kongrelere katıldığında sunum yapabilmek ve düşünceleri tartışma konusunda yeterli olmak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze eğitim
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bilim Özellikleri
2. Hafta  Bilimsel araştırma yöntemleri
3. Hafta  Bilimsel faaliyetlerde bilimsel anlayış ve ölçütler
4. Hafta  Bilimsel proje ve araştırma önerisi hazırlama
5. Hafta  Hipotez kurma
6. Hafta  Bilimsel çalışmanın sonuç ve verilerin derlenmesi ve yorumlanması
7. Hafta  Araştırmalarda kullanılan istatistiksel yöntemler
8. Hafta  Bilimsel yayın türleri, sunum hazırlama
9. Hafta  Poster ve sözlü sunum teknikleri
10. Hafta  Makale yazım kuralları
11. Hafta  Araştırma etiği kavramları
12. Hafta  Yayın etiği ve temel ilkeleri
13. Hafta  Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı fiiller
14. Hafta  Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı fiiller
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
8
1
8
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirX
2
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
3
Alanının farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşırX
4
Alanındaki bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanırX
5
Alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirirX
6
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygularX
7
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparX
8
Alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanırX
9
Alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunurX
10
Alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilgi sınırlarını geliştirirX
11
Özgün ve disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yaparX
12
Alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirirX
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir
14
Alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade ederX
15
Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilirX
16
Alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar
17
Alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurarX
18
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini desteklerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Nurdan ÖZMERİÇ KURTULUŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/nurdan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nurdan@gazi.edu.tr )