GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DENTAL İMPLANTOLOJİDE SİNÜS TABANI YÜKSELTME İŞLEMLERİ/ADÇ-5190
Dersin Adı: DENTAL İMPLANTOLOJİDE SİNÜS TABANI YÜKSELTME İŞLEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
STY için muhtemel aday hastalarda medikal hikaye, klinik ve radyografik değerlendirme gibi sistematik preoperatif değerlendirmeyi kavrar.
Sinus tabanı yükseltilmesi (STY) sonrasında veya STY ile eş zamanlı olarak yerleştirilen implantların prognozu hakkında bilgi sahibi olur.
Lokal ve sistemik risk faktörlerini ayırt eder.
Ne zaman transkrestal, ne zaman lateral pencere tekniği kullanılarak STY yapılması gerektiğini belirler.
Farklı greftleme protokolleri kullanıldığında ortaya çıkan biyolojik farklılıklar hakkında bilgi sahibi olur.
STY’nde en sık karşılaşılan komplikasyonları, bunlardan korunma ve tedavi yöntemlerini bilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Atrofik posterior maksillanın sınıflandırması ve tedavi opsiyonları
2. Hafta  Sinüs Tabanı Yükseltme (STY) işlemleri için tedavi öncesi değerlendirme ve planlama
3. Hafta  Sinüs Tabanı Yükseltme işlemleri için greftsiz alternatifler
4. Hafta  Lateral pencere tekniği ile Transkrestal STY tekniğinin karşılaştırılması
5. Hafta  Eşzamanlı STY ile aşamalı STY tekniğinin karşılaştırlması
6. Hafta  Sinüs Tabanı Yükseltilmesi için tedavi seçenekleri
7. Hafta  Sinüs Tabanı Yükseltilmesi için kullanılan cerrahi teknikler
8. Hafta  Sinüs Tabanı Yükseltilmesi için gerekli ekipman, biyomateryaller ve implant tasarımı
9. Hafta  Sinüs Tabanı Yükseltme işlemi için cerrahi teknik ve greftleme protokolü seçim prensipleri
10. Hafta  STY için otojen kemik grefti alınması
11. Hafta  Klinik vaka sunumları (Transkrestal STY protokolü Lateral pencere tekniği ile eşzamanlı /aşamalı STY protokolü)
12. Hafta  STY işlemi sırasında görülen komplikasyonlar ve tedavisi
13. Hafta  STY sonrasında erken dönemde görülen komplikasyonlar ve tedavisi
14. Hafta  STY işlemi sonrasında geç dönemde görülen komplikasyonlar ve tedavisi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
2
3
6
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
-Dentoalveolar cerrahi konusunda yeterli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri, alanındaki problemlerin çözümü için kullanabilme becerisi.X
2
-Sistemik durum değerlendirme ve hastaya acil müdahale uygulama konsunda yeterli bilgi ve deneyime sahip olma ve etkin şekilde uygulama becerisi.X
3
-Baş ve boyun bölgesi enfeksiyonlarının nedenleri, yayılım yolları, tedavisi ve komplikasyonları konusunda yeterli bilgi ve deneyime sahip olma.X
4
-Dentoalveolar ve maksillofasiyal travma konusunda teşhis ve tedavi yöntemlerini bilme ve uygulama becerisi.X
5
-Ağız kavitesi ve komşu dokuları ilgilendiren tüm patoloji ve hastalıkların teşhis ve tedavi uygulama becerisi.X
6
-ileri oral cerrahi yöntemleri bilme ve uygulama becerisi.X
7
-Diş hekimliğinde anestezi uygulamaları ve komplikasyonlarına müdahale konusunda yeterli bilgi ve beceri sahibi olma.X
8
-Genel anestezi konusunda bilgi sahibi olma.X
9
-Maksillofasiyal bölge deformiteleri tanı, tedavi planlaması ve tedavi yöntemleri konusunda bilgi ve uygulama becerisine sahip olma.X
10
-Bilimsel araştırma tasarlama, veri toplama, literatür taraması yapabilme, sonuçları analiz etme, makale haline getirme ve yayınlama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Süleyman BOZKAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( http://websitem.gazi.edu.tr/site/sbozkaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sbozkaya@gazi.edu.tr suleyman.bozkaya@gmail.com)